لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۰ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۲

مصوون ترین وسایط برای محیط زیست


کمپنی موتر سازی نیسان جاپان تولید موتر های برقی مدل (لیف Leaf) را در انگلستان اعلان کرد. قرار است تولید این موتر ها که با استفاده از انرژی برق حرکت می کنند، در یکی از شعبات فابریکهء نیسان واقع در ساندرلند انگلستان آغاز شود.

آژانس خبری فرانس پرس می نویسد:
با تولید این موتر ها حدود 2250 کارگر این فابریکه کار های شان را در ساندرلند که یکی از مناطق محروم انگلستان می باشد حفظ خواهند کرد. کمپنی نیسان با سرمایه گزاری بیش از 642 ملیون دالر تا سال 2013 حدود 50 هزار عراده موتر های مدل (لیف) را در انگلستان تولید می کند.

وزیر تجارت انگلستان این سرمایه گزاری نیسان را یک امر مهم در اقتصاد آن کشور خوانده است.

موتر برقی مدل (لیف) که قبلاً تولید آن در فابریکهء اوپاما نیسان در جاپان و در شهر تینسی امریکا آغاز شده است، دارای 5 سیت بوده، می تواند 140 کیلومتر سرعت گرفته، با یک بار چارچ بطری فاصلهء 160 کیلومتر را طی کند و فقط 30 دقیقه اتصال با یک منبع انرژی کافیست تا بطری آن 80 درصد چارچ شود.
موتر های برقی مدل (لیف) هیچ نوع افرازات و گاز های مضر برای طبیعت را تولید نه کرده، برای محیط زیست و فضای ماحول کاملاً بی خطر می باشند.
به خاطر تشویق استفاده از موتر های برقی که به نام (EV) نیز یاد می شوند، در اکثر کشور های جهان استیشن های چارچ رایگان بطری و خطوط مخصوص برای موتر های برقی در سرک ها و شاهراه ها، در نظر گرفته شده است.

تا اکنون کمپنی های موتر سازی جاپان در زمینهء تولید موتر های برقی (EV) در جهان پیشتاز می باشند.

آژانس خبری فرانس پرس می نویسد:
کمپنی میتسوبیشی سال گذشته تولید این نوع موتر ها را آغاز کرد.

کمپنی تویوتا با آن که تا اکنون بالای تولید موتر های الکترو هایبیرد که با استفادهء مختلط از انرژی برق و پترول کار می کنند، تمرکز دارد، نیز وعده داده است مه تا سال 2012 تولید موتر های برقی نوع (EV) را آغاز می کند.

با در نظر داشت بحران قریب الوقع انرژی و محیط زیست در کرهء زمین، کمپنی های موتر سازی جهان هرروز بیشتر از پیش به سوی تولید موتر های که از منابع جدید و مصوون تر انرژی استفاده می کنند، مراجعه کرده، در تلاش اند تا وسایط جدید از هر لحاظ جواب گوی نیاز های ترانسپورتی امروز باشند.

XS
SM
MD
LG