لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۹

«احمد ولی کرزی برای امریکا مشکل ایجاد می کند»


احمد ولی کرزی برادر حامد کرزی رییس جمهور افغانستان
احمد ولی کرزی برادر حامد کرزی رییس جمهور افغانستان
طراحان جنگ در وزارت دفاع امریکا که برای تصفیه کندهار از حضور طالبان نقشه می کشند، به این نظر اند که برادر رییس جمهور کرزی احمد ولی کرزی در کندهار در راه رسیدن آنها به هدف در این ولایت مشکلات ایجاد می کند.

مقامات نظامی امریکا در این مورد روز جمعه توضیحات دادند.

احمد ولی کرزی که رییس شورای ولایتی در کندهار می باشد، به نوشته خبرگزاری رویترز نامش در تجارت غیر قانونی مواد مخدر و ارتباط با سی، آی، ای ذکر می شود.

اما او این ادعا ها را رد می کند و اداره استخبارات مرکزی امریکا هم در این باره توضیحات نمی دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز در یک اجلاس استماعیه کانگرس در ماه دسمبر سال گذشته، وزیر دفاع امریکا رابرت گیتس گفته بود که ایالات متحده با برادر رییس جمهور کرزی، احمدولی کرزی مشکلات دارد.

اما امروز که امریکا می خواهد قلب و افکار مردم کندهار را جلب کند، توجه به نفوذ بیش از حد احمد ولی کرزی در این ولایت بیشتر شده است.

تلاش برای دوباره تحت کنترول آوردن دومین شهر کلان افغانستان یعنی کندهار یک آزمایش برای استراتیژی رییس جمهور اوباما می باشد که می خواهد بعد از هشت سال جنگ در افغانستان از پیشروی طالبان جلوگیری شود.

یک مقام بلند رتبه نظامی امریکا اظهار داشت که برادر رییس جمهور کرزی به کارهای که آنها می خواهند در کندهار انجام دهند، یک مشکل به شمار می رود.

یک مقام دیگر وزارت دفاع امریکا اظهار نمود که ایالات متحده بر رییس جمهور کرزی فشار وارد کرده است که فعالیت برادر خود را در کندهار محدود بسازد و تاکید می کند که جنجال در این مورد می تواند کوشش ها را برای جلب اعتماد مردم به حکومت افغانستان در این ولایت که زادگاه طالبان به شمار می رود، به مشکل رو به رو بسازد.

یک مقام وزارت دفاع امریکا افزود که حمایت رییس جمهور کرزی از برادرش مانند خار زیر بغل می باشد که برای جلب اعتبار مردم به حکومت ضربه شدید وارد می کند.

مقام بلند رتبه نظامی امریکا اظهار داشت که مذاکرات با سران قومی در کندهار آغاز شده است تا زمینه برای عملیات بزرگ نظامی در این ولایت مساعد شود و تعداد زیاد قوای زمینی تلاش های خود را در این جا آغاز کنند.

مقام وزارت دفاع امریکا به استراتیژی جنرال مک کریستال قوماندان قوای امریکا و ناتو در افغانستان اشاره کرده گفته است که شما باید با مردم به طور جدی کار کنید.

به گفته مقام نظامی امریکا هر مرحله این تلاش وقت زیاد در کار دارد.

مقامات نظامی و ملکی امریکا فشار را بر رییس جمهور کرزی بیشتر ساخته اند تا علیه فساد اداری مبارزه نماید.

قوماندان قوای مرکزی امریکا جنرال دیود پترویس می گوید که در ساحه مبارزه با فساد اداری یک اندازه کار صورت گرفته و یک تعداد افراد در این رابطه دستگیر هم شده اند. اما به گفته جنرال پترویس کار زیاد هنوز در پیش است.
XS
SM
MD
LG