لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۸

«استفاده معلولین از ترانسپورت دولتی رایگان شد»


یکتن از افراد معلول
یکتن از افراد معلول
وزارت ترانسپورت افغانستان می گوید، به اساس یک فیصله تازه این وزارت، معلولین افغان می توانند با گرفتن کارت های ریاست ترانسپورت از ملی بس های شهری به صورت رایگان استفاده کنند.

ننگیالی قلاتوال سخنگوی وزارت ترانسپورت افغانستان به رادیو آزادی گفت، در حال حاضر این پروسه هم در مرکز و هم در ولایات افغانستان ادامه دارد و معلولین می توانند برای دریافت کارت های ویژه جهت استفاده رایگان از تراسپورت دولتی به ریاست های ترانسپورت مراجعه کنند.

سخنگوی وزارت ترانسپورت افغانستان هم چنان گفت، این فیصله به اساس پشنهاد وزارت ترانسپورت و فیصله اخیر شورای وزیران افغانستان صورت گرفته است.

معلولین افغان با استقبال از این فیصله تازه می گویند که باید درجهت تطبیق این فیصله توجه جدی صورت گیرد، در غیر آن چنین تصامیم بی نتیجه خواهد بود.

دو تن از افغان های که در جنگ های سال های اخیر معیوب شده و اکنون در شهر کابل زنده گی دارند می گویند که باید تمام وزارت خانه ها به مشکلات معلولین توجه کرده و در چهار چوب کاری خود سهولت های را برای معلولین ایجاد کنند.

در کنار این که گفته شده است در اثر جنگ های سه دهه گذشته در افغانستان، صد ها تن از افغان ها معلول و معیوب شدند، در حال حاضر نیز در اثر عملیات نظامی، انفجار بمب های کنار سرک و حملات انتحاری روزانه ده ها افغان کشته و زخمی می شوند که باعث افزایش معلولین در این کشور شده است.

این معلولین، هم در مرکز و هم در ولایات افغانستان از مشکلات اقتصادی و بیکاری شکایت دارند و می گویند که در زنده گی با مشکلات فراوان رو به رو هستند.


گزارش از فوزیه «احسان»
XS
SM
MD
LG