لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۸

« محمد صدیق چکری به جرم اختلاس دستگیر شد»


محمد صدیق چکری وزیر سابق حج و اوقاف افغانستان
محمد صدیق چکری وزیر سابق حج و اوقاف افغانستان
ویسا
روزنامه ویسا در مطلبی راجع به گفتگو های صلح با مخالفین دولت افغانستان، به نقل از نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان نوشته که مذاکرات با مخالفین به نفع منطقه است.

روزنامه در جای دیگر به مذاکرات جاری میان حکومت افغانستان و هیات حزب اسلامی اشاره کرده و از این هیات نقل کرده که می گوید، مذاکرات شان با جوانب افغانی و بین المللی مثبت بوده است.

روزنامه به نگرانی موجود غرب نسبت به سیاست کنونی بارک اوباما در قبال افغانستان توجه کرده و به استناد از گزارش یک شبکه تلویزیونی فرانسه نوشته است، غرب از شکست سیاست های اوباما در افغانستان هراس دارد.

روزنامه هم چنان می نویسد که سفر غیر منتظرهء رییس جمهور امریکا به افغانستان هیچ پیامی به افغانان نداشت.

هیواد
روزنامه هیواد در سرمقاله خود ضمن بررسی سفر رییس جمهور امریکا به افغانستان نوشته که با این سفر آقای اوباما روابط دو کشور وارد یک مرحلهء جدید گردید.

روزنامه در مطلبی بخش از اظهارات تازه رییس جمهور امریکا را به نشر رسانده که گفته است، امریکا کاری را که آغاز کرد، آن را نا تکمیل رها نمی کند.

روزنامه از جریان نشست دیروز اعضای کابینه افغانستان نیز گزارش داده و نوشته که شورای وزیران استملاک موازی بیش از 4900 متر مربع جایداد های شخصی منطقه مراد خانی کابل را تصویب کرد.

آرمان ملی
روزنامه آرمان ملی با سرخط درشت نوشته که به درخواست لوی څارنوالی افغانستان، پولیس لندن محمد صدیق چکری سرپرست پیشین وزارت حج و اوقاف افغانستان را بازداشت کرده است.

روزنامه نوشته که آقای چکری به اتهام اختلاس گرفتار شده و شواهد کافی بر ضد وی موجود است.

مقاله نویس روزنامه از اظهارات اخیر والی کندهار در خصوص آغاز عملیات در این ولایت انتقاد کرده و روزنامه اجرای این عملیات را یک ضرورت خوانده است.

سرنوشت
روزنامه سرنوشت مشکلات مردم در منطقه مارجه ولایت هلمند را به بررسی گرفته و به نقل از ولسوال مارجه نوشته که تعهدات انجام شده در زمینه بازسازی این منطقه عملی نشده است.

روزنامه به ادامه موضوع این هشدار نماینده گان مردم هلمند در شورای ملی را به نشر رسانده که گفته اند، اگر دولت افغانستان و جامعه بین المللی مشکلات باشنده گان مارجه را در نظر نگیرند، مردم به طور کامل اعتماد نسبت به آنان را از دست خواهند داد.

در سرمقاله روزنامه نیز اوضاع جاری در مارجه به بحث گرفته شده و در آن آمده که مارجه حال اهمیت ندارد.

اصلاح و انیس
روزنامه های اصلاح و انیس هم مطالبی را در مورد افغانستان و منطقه به نشر رسانده اند.

مقاله نویس انیس در رابطه به سفر از قبل اعلام ناشده بارک اوباما به افغانستان تبصره کرده و بیشتر اهداف این سفر را به بررسی گرفته است.

در سرمقاله اصلاح نیز به سفر اوباما نظر افگنده شده و به نوشته مقاله نویس مشارکت میان افغانستان و امریکا پیام روشن این سفر بود.

هشت صبح
روزنامه هشت صبح متن مکمل سخنرانی رییس جمهور امریکا در میدان هوایی بگرام را منتشر کرده، این سخنرانی بیشتر روی ماموریت امریکا در افغانستان متمرکز بود.

در سرمقاله روزنامه تلاش شده تا به این پرسش پاسخ داده شود که سفر اوباما به افغانستان با چه پیامی همراه بود.

روزنامه به مساله معرفی نامزد وزیران باقی مانده کابینه افغانستان توجه کرده و به نقل از ولسی جرگه می نویسد که آقای کرزی باید به زودی این افراد را جهت کسب رای به ولسی جرگه معرفی کند.
XS
SM
MD
LG