لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۳

اتمر: گروه های مسلح غیر مسوول خلع سلاح می شوند


وزارت داخله افغانستان می گوید، در حالی که تلاش ها به هدف خلع سلاح گروه های غیر مسوول ادامه دارد، اما این گروه ها در حال پیوستن به گروه های تروریستی بوده در حال مختل سازی حاکمیت قانون و امنیت در کشور هستند.

این مطلب را محمد حنیف اتمر وزیر داخله افغانستان به روز چهارشنبه، در مراسم تسلیم گیری تجهیزات و وسایط از برنامه دایاگ و ملکی سازی در کابل ابراز کرد.

وزیر داخله گفت، برنامه دایاک در بیشتر از پنج سال توانست مسوولیت جمع آوری سلاح را تا حدودی انجام دهد، و وزارت داخله مصمم است که با پذیرفتن این مسوولیت، شمار دیگری از گروه های مسلح که تا به حال سلاح خود را به دایاگ تسلیم نکرده اند خلع سلاح نماید.

یازده قلم تجهیزات به شمول بیشتر از 40 عراده موتر که برای تقویت برنامه دایاگ از سوی سفارت جاپان در کابل مساعدت شده بود. به ریاست
مبارزه با تروریزم وزارت داخله تسلیم داده شد.

در این مراسم شیگیوکی هیروکی سفیر جاپان در کابل نیز در مورد مساعدت کشورش به جمع آوری سلاح در افغانستان گفت، وزارت داخله می تواند این پروسه را به خوبی انجام دهد و جاپان به کمک هایش در این راستا ادامه خواهد داد.

برنامه دایاک که قبلاً به شکل مستقل وجود داشت در بیشتر از پنج سال تا حدودی سلاح های مختلف را از نزد گروه های مسلح غیر مسوول جمع آوری نمود، اما گفته می شود این برنامه نتوانسته در این مدت فعالیت قابل ملاحظه یی را انجام دهد و هنوز هم شماری از گروه های مسلح غیر مسوول در ولایات افغانستان به اعمال غیر قانونی حتی تروریستی دست می زنند و سلاح های زیادی در نزد آنها نیز موجود است.

و این که وزارت داخله خواهد توانست به این مشکل راه حل مناسبی دریابد
با گذشت زمان روشن خواهد شد.



فیض الله قرداش
XS
SM
MD
LG