لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۸

قرارداد پروژهء آب صحی آشامیدنی در ولایت هرات امضا شد


به ارزش يك مليون دالر امريكای قرار داد یک پروژه آب صحی آشامیدنی میان مسوولین ریاست آب رسانی هرات و موسسهء آلمانی «GTZ» ديروز به امضاء رسید.

مسوولان ریاست آب رسانی هرات می گویند، با راه اندازی این پروژه تمام باشنده گان ولایت هرات به آب صحی آشامیدنی دسترسی پیدا می کنند.

بنا به گفته اين مسوولان، قرارداد که ديروز با موسسه «GTZ» آلمان به امضاء رسید، شامل پروژه اعمار یک ذخیره آب به گنجایش 1500 مترمکعب در منطقه شمال هرات می باشد.

انجینر حبیب الله زوران رییس آب رسانی ولایت هرات می گويد، با تکمیل کار این پروژه مشکلات کمبود آب صحی آشامیدنی باشنده گان مناطق قور درواز، سرحدیره، شهرک مجاهدین و سید مختار هرات بر طرف خواهد شد.

به اساس گفته های آقای زوران، در حال حاضر 90 درصد باشنده گان ولایت هرات به آب صحی آشامیدنی دسترسی دارند که با تکمیل کار پروژه جدید، مشکلات کمبود ده درصد باقی مانده نیز مرفوع خواهد شد.
وی در ادامه گفت:
« بر علاوهء شهر هرات، ولسوالی های غوريان، شيندند، زنده جان، پشتون زرغون و اوبه به هزينه بيش از يك مليون و يك صد هزار از سوی موسسات مختلف تحت پوشش شبكه های آب رسانی قرار خواهند گرفت.»
امان الله يكی از باشنده گان منطقه پايان آب هرات می گويد که محلات شان نل كشی شده و با جريان آب صحی مشكلات كه در منطقه آنها وجود داشت تا حدودی مرفوع شده است.

قابل ذکر است که موسسهء «GTZ» آلمان مقیم در ولایت هرات تا اکنون در بخش تخنیک، ظرفیت سازی و ایجاد سهولت در امور کاری ریاست آب رسانی هرات همکاری های زیاد داشته است.


گزارش از ستوری كريمی
XS
SM
MD
LG