لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۴

«اگر اتهام وکیل پارلمان درست باشد، من استعفا می دهم»


غلام محمد ییلاقی سرپرست وزارت تجارت و صنایع افغانستان
غلام محمد ییلاقی سرپرست وزارت تجارت و صنایع افغانستان
مقامات وزارت تجارت و صنایع افغانستان می گویند، اتهامی که از سوی یک تن از وکیلان ولسی جرگه به این وزارت بسته شده، در صورتی که با اسناد و شواهد به اثبات نرسد، این وکیل باید از وزارت تجارت و صنایع معذرت بخواهد.

وزارت تجارت و صنایع ادعا می کند که در ماه جاری یک نماینده مردم جلال آباد در ولسی جرگه، این وزارت را ایجاد گر، حامی و تقویت کننده انحصار و احتکار خوانده است.

غلام محمد ییلاقی سرپرست وزارت تجارت و صنایع می گوید، در صورتی که اتهام وارده بالای آنان ثابت شود، وی حاضر به ترک وظیفه خود است.
آقای ییلاقی در مورد گفت:
« هیچ گونه سند و شواهد وجود ندارد که اثبات کند وزارت تجارت و صنایع حامی انحصار و احتکار است، اگر این وکیل اتهام خود را با سند ثابت نماید، من حاضر به استعفا خواهم شد، در غیر آن این وکیل باید معذرت بخواهد. من از پارلمان کشور می خواهم که در این باره غور جدی نماید.»

اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز می گوید که وزارت تجارت و صنایع و شورای ملی کشور باید تصویب و تطبیق قوانین تجارتی را در اولویت کار های خود قرار دهد تا در روشنایی قوانین تجارتی جلو بروز انحصار و احتکار و اتهامات گرفته شود.

در این حال هیات اداری ولسی جرگه افغانستان می گوید که وکیلان، نماینده مردم هستند و بدون داشتن اسناد و شواهد مساله را مطرح نمی کنند.
عبدالستار خواصی منشی اول ولسی در این باره به رادیو آزادی گفت:
« شاید دلایل نزد این وکیل موجود باشد، در غیر آن بدون دلایل و شواهد کسی بالای کسی دیگر ادعا نمی کند. اما این که سرپرست وزارت تجارت گفته که من استعفا می دهیم و اگر شواهد وجود نداشت، وکیل پارلمان معذرت بخواهد، این خواست سرپرست وزارت تجارت موقف پارلمان را پایین می آورد.»

ولسی جرگه افغانستان هم چنان از طرف های مسوول می خواهد که رو به روی هم بنشینند و مشکلات خود را حل بسازند، تا این که مشکلات را افزایش داده و به مطبوعات مراجعه نمایند.

این گفته ها در حالی بیان می گردد، که وزارت تجارت و صنایع همیشه از عدم حاکمیت قوانین اقتصادی در کشور ابراز نگرانی کرده و از حکومت خواسته است که هر چه زودتر در تصویب قوانین اقتصادی اقدام جدی کند.

گزارش از منیژه «دیوه»
XS
SM
MD
LG