لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۴

«بانک جهانی 52 ملیون دالر به افغانستان کمک می کند»


داکتر عمر زاخیلوال وزیر مالیه و نیکولاس کرفت رییس بانک جهانی در افغانستان
داکتر عمر زاخیلوال وزیر مالیه و نیکولاس کرفت رییس بانک جهانی در افغانستان
بانک جهانی کمک های تازه یی را در اختیار دولت افغانستان قرار می دهد تا از آن در پروژه های مختلف انکشافی و خدمات استفاده کند.

مقامات دولتی افغان می گویند که کمک های تازه بانک جهانی می تواند روند اجرای برنامه های انکشافی و رساندن خدمات صحی را در ولایات مختلف افغانستان تشدید بخشد.

قرارداد کمک 52 ملیون دالری بانک جهانی به روز یکشنبه در مقر وزارت مالیه افغانستان با حضور شماری از مقامات دولتی و نماینده بانک جهانی به امضا رسید.

جار الله منصوری وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان گفت که 30 ملیون دالر امریکایی در بخش تقویت صنایع روستایی، زمینه اشتغال برای جوانان و تقویت تجارت روستایی به مصرف خواهد رسید.

قرار است برنامه های انکشاف صنایع روستایی و تجارت های کوچک در تمام ولایات افغانستان به اجرا گذاشته شود.

وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان به خبرنگاران گفت، که از این پروژه ها هزارها تن باشنده گان ولسوالی های دور افتاده استفاده خواهند کرد.

در عین حال وزارت صحت عامه افغانستان می گوید که 22 ملیون دالر امریکایی از این کمک برای اجرای برنامه های صحی به مصرف می رسد.

داکتر ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان گفت که برنامه های صحی با استفاده از این کمک در 11 ولایت راه اندازی می شود.

رییس بانک جهانی در افغانستان گفت که آنان برای اجرای برنامه های بازسازی افغانستان کمک های بیشتری در آینده نیز در اختیار دولت افغانستان قرار خواهند داد.

بانک جهانی در حالی کمک های تازه را در اختیار دولت افغانستان قرار داده است که برای اجرای برنامه های انکشافی در روستا ها و هم چنان تطبیق برنامه های صحی در کشور نیازمندی های جدی احساس می شود.

اما شکایات زیادی نیز وجود دارد که برنامه های انکشافی در ولایات به صورت درست عملی نمی گردد و نیازمندی های اساسی مردم در مناطق دور افتاده هم در نظر گرفته نمی شود.


فرشته ندا
XS
SM
MD
LG