لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۵

«طالبان هنوز هم مردم را در مارجه هشدار می دهند»


مردم مارجه
مردم مارجه
لاس انجلس تایمز
روزنامهء امریکایی لاس انجلس تایمز وضعیت امنیتی در مارجهء هلمند را مهم دیده و نوشته که وضعیت در این جا هنوز هم حساس است.

روزنامه به نقل از جنرال لیری نیکولسن می نویسد، که هرچند فعلاً علایم امیدواری در مارجهء دیده می شود، به طوری که مکاتب باز شده اند، دهقانان چیز های دیگر غیر از کوکنار می کارند و پولیس هم گزمه هایش را آغاز کرده است، هنوز هم شش ماه دیگر به کار است تا عملیات مارجهء موفق شود.

جنرال نیکولسن به لاس انجلس تایمز گفته است که به باور او عملیات مارجه با موفقیت به پیشرفته است و در ماه های آینده معلوم خواهد شد که این عملیات کامیاب خواهد بود یا ناکام.

در عین حال، والی هلمند گلاب منگل به روزنامه گفته است که طالبان در حال حاضر هم به مردم محل هشدار می دهند.

لاس انجلس تایمز به همین ترتیب با اشاره به جنجال سیاسی میان کابل و واشنگتن، نوشته که مقامات امریکایی می کوشند تا جنجال های لفظی با رییس جمهور کرزی را پشت سر بگذارند.

دیرشپیگل
به همین ترتیب، مجلهء آلمانی دیرشپیگل، مطلبی نوشته زیر عنوان، وقت آن فرارسیده که آلمانی ها در مورد جنگ صحبت کنند.

شپیگل نوشته است که جرمنی در جنگ افغانستان با مشکلات زیادی رو به روست.

به نوشته مجله، تلاش های حکومت فعلی جرمنی برای کم اهمیت جلوه دادن جنگ در افغانستان بزدلانه است و حالا وقتش فرا رسیده که حکومت جرمنی حقیقت را درک نماید و مناظرهء علنی را در بارهء اهداف ماموریت این کشور در افغانستان، برگزار کند.

شپیگل به همین ترتیب نوشته است که سوال اساسی از مدت طولانی به این سو، این است که مردم آلمان در مورد بهتر ساختن وضعیت افغانستان چی کاری را انجام خواهند داد؟

به نوشتهء شپیگل، جواب این است که جرمنی در افغانستان از لحاظ نظامی عملاً کاری را انجام داده نمی تواند.

شپیگل می گوید، که این بدان معنی نیست که قوای آلمانی در افغانستان از آموزش یا تجهیزات لازم برخوردار نیستند، بل که سیاست حکومت این کشور به گونهء است که نمی خواهد جنگ افغانستان جنجال سیاسی را در داخل آلمان برپا کند.
XS
SM
MD
LG