لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۴

گیتس:امریکا تلفات غیرنظامیان را نهایت جدی می گیرد


رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا
رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا
رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا می گوید، که ایالات متحده تلفات غیرنظامیان در افغانستان را نهایت جدی می گیرد.

وزیر دفاع امریکا در جریان سفرش به پیرو، به خبرنگاران گفت، که کشورش کشته شدن افراد ملکی در افغانستان را بسیار جدی می گیرد.

به گفته رابرت گیتس، در مورد هر یک از چنین قضایا تحقیقات صورت می گیرد، نه بخاطری پاسخگویی، بلکه بخاطری که اگر درسی برای آینده جهت جلوگیری از تلفات افراد ملکی وجود داشته باشد، باید آموخته شود.

تا حالا چندین بار در جریان عملیات نظامی نیرو های بین المللی در افغانستان به غیر نظامیان تلفات وارد شده و همین موضوع به نحوی فاصله های را میان حکومت افغانستان و متحدین غربی این کشور به خصوص امریکا ایجاد کرده است.

وزیر دفاع امریکا با اشاره به این موضوع می گوید:
«هر زمانی که به افراد ملکی تلفات وارد می شود و یا محلات آنها مورد آسیب طالبان قرار می گیرد، این یک واقعه غم انگیز است.»

اما گیتس افزود، باید واقعیت را بپذیریم. ما در جنگ قرار داریم. او هم چنان سخنان جنرال ستانلی مک کرستل قوماندان عمومی نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان را نقل کرد که گفته بود، هیچ کسی برای کاهش تلفات افراد ملکی، بیشتر از این نمی تواند کاری را انجام دهد.

وزیر دفاع امریکا در ادامه اظهاراتش افزود، مک کرستل، باور عمیق دارد که تلفات افراد املکی همیشه وخیم است و مانع برای تلاش های آنها در افغانستان به حساب میاید.

اظهارات رابرت گیتس بعد از آن صورت گرفت که به روز دوشنبه یک بس مسافرین در ولایت قندهار هدف تیراندازی نیرو های بین المللی قرار گرفت.

وزارت داخله افغانستان می گوید که در همین مورد تحقیقات همه جانبه صورت خواهد گرفت.

زمری بشری سخنگوی وزارت داخله به رادیو آزادی گفت، که وزیر داخله افغانستان به مقامات در ولایت قندهار دستور داده تا موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

باشنده گان ولایت قندهار در اعتراض به این حمله، به روز سه شنبه به جاده های شهر سرازیر شده و علیه حکومت و رییس جمهور کرزی شعار دادند.
XS
SM
MD
LG