لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۷

«مثلث برمودا یا مثلث شیطان»


مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان نیز یاد می شود، منطقه ایست در غرب اقیانوس اتلانتیک شمالی که تا حال تعداد زیاد از طیارات و کشتی های کشورهای مختلف جهان در آن جا، به شکل اسرار آمیز مفقود شده اند.

هرگاه شبه جزیرهء فلوریدا با جزیرهء برمودا، جزیرهء برمودا با جزیرهء پورتوریکو در کارابین و جزیرهء پورتوریکو با فلوریدا، توسط یک خط مستقیم با هم وصل شوند، مثلثی به دست می آید که به نام مثلث مرموز و اسرار آمیز برمودا، یا مثلث شیطان یاد می شود.

مفقود شدن کندک هوایی نمبر 19 امریکا ، غرق شدن کشتی های مری سلیستی، الین اوستین، یواس اس سایکلوپس، اس وی سپرای، دوگلاس دی سی 3، غرق و گم شدن صدها کشتی و طیاره های دیگر شمهء از حوداث اند که به مرور زمان در محدودهء مثلث برمودا اتفاق افتاده است.

در مورد مثلث برمودا تصورات، فرضیه ها و توضیحات مختلف و متفاوت وجود دارد. برخی آن را حقیقت و یک راز پنهان، برخ دیگر آن را افسانه و پندار های دروغین، اشتباه انسانی، نقایص تخنیکی، موجودیت دزدان دریایی و یا هم حوادث طبیعی می پندارند.
عده کسانی که حوادث مثلث برمودا را به موجودات فضایی و قدرت های ماورای طبیعت ارتباط می دهند، نیز کم نیستند.

علما و دانشمندان برخی نکات مهم و تحرکات آتی را که می تواند در حوادث مثلث برمودا نقش داشته باشد، تثبیت کرده اند:

• در منطقهء مثلث برمودا قطب نما ها که بر اساس قطب های مقناطیسی زمین، به کمک آن جهت تعین می شود، به شکل غیر عادی کار می کنند.
• جریان قوی آب که از خلیج مکسیکو آغاز و تا فلوریدا ادامه می یابد و به شکل یک دریای قوی در بین اقیانوس جریان دارد.
• اشتباهات انسانی نیز می تواند دلیل حوادث باشد.
• موجودیت متان هایدرت که یک شکل از گاز طبیعی است و می تواند آتشفشان های گل آلود را به وجود بیاورد و این آتشفشان ها با تشکیل یک ساحهء وسیع آب کف آلود که نمی تواند، کشتی ها را روی آب نگهدارد، باعث غرق شدن ناگهانی کشتی ها می شود.
• امواج غول پیکر که در اقیانوس ها تشکیل می شوند، نیز باعث بروز حوادث در سراسر جهان منجمله در مثلث برمودا نیز می توانند باشند.
• بر علاوهء مواردی که ذکر شد، دزدان دریایی که تا امروز نیز در اقیانوس ها تاخت و تاز دارند، می توانند در حوادث مثلث برمودا نقش داشته باشند.

به هر صورت دلیل هر چه باشد، حوداث مثلث برمودا برای چندین قرن موضوع داغ مطبوعات و سوژهء داستان های نویسنده گان بی شمار جهان را تشکیل داده، واقیعت این است که حوداث در مثلث برمودا، نسبت به سایر مناطق در اقیانوس های جهان، به مراتب بیشتر بوده است.

تا هنوز هم مثلث برمودا یا مثلث شیطان هر چند گاه یک بار در سرخط روزنامه های جهان ظهور می کند و هنوز هم راز ها و رمز های فروان و صد ها پرسش بدون پاسخ در این مورد این مثلث وجود دارد.

XS
SM
MD
LG