لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

لالهء سیاه، قصهء یک عشق تراژیک و حوادث پر درد


سونیا ناصری کول که یک افغان امریکایی می باشد 45 سال دارد. وی می داند که ساختن یک فلم در افغانستان می تواند به قیمت حیاتش تمام شود.

سونیا نقش اساسی را در فلمی به کارگردانی خودش بازی کرده است.

روزنامهء نیویارک تایمز می نویسد:
سونیا ناصری کول که در لوس آنجلس زنده گی می کند، در سال 1979 افغانستان را ترک گفت و به امریکا رفت. وی یکی از چهره های ثابت در تلاش های بشری برای افغانستان به شمار می رود.

در سال 1979 سونیا ناصری یک نامه به رییس جمهور سابق امریکا رونالد ریگن نوشت و به شکل غیر مترقبه توسط رییس جمهور امریکا به قصر سفید دعوت شد.

سونیا ناصری که رهبری نهاد جهانی افغانستان را به عهده دارد، به کمک ستدیوی «وارنر برادرز» فلم لالهء سیاه را ساخته است که اخیراً در سینمای آریانا در کابل نمایش داده شد.

فلم لالهء سیاه از یک عشق تراژیک قصه می کند که حوادث و رویداد های سالیان بعد از سال 2001 را در بر دارد. در این فلم سونیا در نقش صاحب یک رستورانت ظاهر شده است.

سونیا ناصری تنها تجربهء که از فلم سازی دارد، ساختن «فلم نان آور» در سال 2007 می باشد که در مورد زنده گی یک پسر 8 ساله که با فروش جنتری زنده گی فامیلش را تمویل می کند، ساخته شده است.

سونیا ناصری برای ساختن فلم لالهء سیاه، دشواری های زیاد را متقبل شده و شرایط امنیتی باعث شد تا فلم بردار، دیزاینر و پرودیوسر فلم کار را نیمه کاره رها کنند. وی مجبور شد با تشکیل یک تیم جدید، فلم را به پایان برساند. وی تلاش ها و حمایت پسرش کریس و همکاری افغان فلم را در ساختن این فلم با خود داشته است.

قرار است بعداً این فلم در جشنوارهء «سندانس» نمایش داده شود.

این فلم توسط افغانستان در کتگوری بهترین فلم خارجی برای جوایز اکادمی هنر های متحرک یا اسکار نیز کاندید شده است.

با کلیک روی متن این برنامه را می توان شنید!

با کلیک روی این متن مصاحبه با لطیف احمدی را در مورد فلم لالهء سیاه، می توان شنید!
XS
SM
MD
LG