لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۱

یک دسیسهء حملات تروریستی در بریتانیا، فرانسه و آلمان کشف شد


طبق گزارش ها، سازمان های استخبارات غربی دسیسهء حملات تروریستی را در بریتانیا، فرانسه و آلمان، کشف کرده اند.

مطبوعات غربی به نقل از مقامات امنیتی و استخباراتی نوشته است که پلان این حملات ممکن است در پاکستان طراحی شده باشد.

به گفتهء بی بی سی، طرح این دسیسه ممکن است بزرگترین پلان حملهء شبکهء القاعده در سال های اخیر باشد. پلان این حملات ممکن توسط رهبران تروریستی در مناطق قبایلی پاکستان، طرح ریزی شده باشد.

به گفتهء بی بی سی، این پلان به شکل حملات مشابه نیرو های کوماندو، طرح ریزی شده، هدف آن این است که اتباع کشور های غربی را گروه گان گرفته، بعداً آن ها را به قتل برسانند.

ولی اعتقاد بر این است که اجرای این حملات قریب الوقوع نبوده است.

شبکه تلویزیونی برتانیایی سکای نیوز، ، گزارش داده است که تبادلهء معلومات استخباراتی میان سه کشور اروپایی و ایالات متحدهء امریکا منجر به کشف و مختل شدن پلان این حملات شد.

در امریکا، شبکهء تلویزیونی ای بی سی گزارش داده است که یک فرد آلمانی مظنون به اعمال تروریستی، منبع معلومات در مورد این حملات تروریستی بوده است.
این مرد آلمانی در راه مسافرت به اروپا دستگیر شد و اینک در افغانستان، زندانی می باشد.

مقامات امریکایی تایید کرده اند که فرد دستگیر شده، پاسپورت آلمانی را با خود دارد.

شبکهء ای بی سی به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده است که ممکن ایالات متحده نیز در جملهأ اهداف حملات بوده باشد.

مقامات اروپایی پلان این حملات را تایید نه کرده اند، ولی گزارش ها دراین مورد در حالی به نشر رسیده است که بریتانیا، فرانسه و آلمان، آماده گی های امنیتی شان را به بلند ترین حد، افزایش داده اند.

جاناتن ایفن، رییس ام آی 5 یا سازمان استخبارات نظامی بریتانیا به تاریخ 16 سپتامبر گفته بود که احتمال خطر حملات مهلک، موجود است.

در امریکا، جنت نپولی تانو، رییس ادارهء امنیت داخلی ایالات متحده، به تاریخ 22 سپتامبر گفته بود که گروه های تروریستی فعالیت های شان را افزایش داده اند. وی همچنین از تهدید های علیه کشور های غربی به شمول دول اروپایی سخن گفت.

در همین حال، نگرانی ها در مورد احتمال حملات در پاریس پایتخت فرانسه، افزایش یافته است. بعد از یافت شدن دوماین بمب جعلی، برج ایفل به روز سه شنبه، تخلیه شد.

به تاریخ بیستم ماه سپتامبر، وزیر داخله فرانسه اعلام کرد که کشورش با تهدید واقعی ملیشه های شبکهء القاعده مواجه است. وی گفت:
«هیچ سوال دیگر را جواب نخواهم داد، ولی تایید می کنم که تهدید تررویستی، واقعی است. آماده گی ما در برابر خطر تروریستی کامل است و در بالاترین حد قرار دارند.»

در همین حال، جیمز کلیپر، رییس استخبارات داخلی امریکا، اعلامیه ای صادر کرده است. در این اعلامیه در مورد حمله تروریستی در اروپا به صورت مستقیم چیزی گفته نه شده، ولی وی گفته است که شبکهء القاعده می خواهد کشور های اروپایی و امریکا را مورد حمله قرار دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که سی آی ای یا سازمان استخبارات مرکزی امریکا، حملات طیاره های بی پیلوت را در مناطق قبایلی پاکستان افزایش داده است. هدف این حملات، جلوگیری از حملات بالای شهر های اروپایی می باشد.

مقامات پاکستانی گفته اند که اخیراً مناطق قبایلی 20 بار مورد حملات طیاره های بی پیلوت قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG