لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۰ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۹

سربازان سرزمین محبت به افغانستان می روند


از کشور تانگو در مطبوعات جهان زیاد یاد نمی شود و واژهء تانگو نیز بیشتر یاد آور یک رقص پرهیجان است، تا یک کشور دور دست.

اخیراً آژانس خبری فرانس پرس گزارش داد که تانگو به فرستادن عساکر به افغانستان تعهد کرده و به قول از مقامات مسوول نوشته است که عساکر تانگویی یکجا با سربازان بریتانوی خدمت خواهند کرد.

سخنگوی اردوی تانگو به آژانس خبری فرانسه گفته است:
«سربازان تانگویی بعد از تمرینات و آموزش های خاص در ولایت هلمند در افغانستان مستقر خواهند شد.»

تانگو در نظر دارد 275 سرباز را در پاسخ به تقاضای انگلستان به افغانستان بفرستد. یک گروپ 55 عضوی عساکر تانگویی هم اکنون به خاطر آموزش و تمرینات خاص نظامی به انگلستان اعزام شده اند. بقیه نیز نخست به انگلستان و بعد از آموزش و تمرینات به افغانستان اعزام خواهند شد.

تانگو جنوب معنی می دهد. کشور شاهی تانگو که از مجموعهء حدود صد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده، در جنوب اقیانوس پاسفیک یا آرام، نزدیک زیلاند جدید و جزایر فیجی موقعیت دارد.

در اسناد معتبر تاریخی از جزایر زیبای تانگو به نام «فریندلی آیلند» که جزیرهء دوستی معنی می دهد، نیز یاد شده، داشتن مردم آرام و مهربان مشخصهء اساسی و بارز این جزایر می باشد.

تعدادی از جزایر تانگو غیر مسکون و آتشفشانی، تعدادی هم مسکون بوده، مرکز تانگو که پادشاه آن کشور در آن جا مستقر است، «نوکو الوفا» نام دارد که سرزمین عشق و محبت معنی می دهد.

اینک سربازان این کشور آرام، دور دست و سرزمین عشق و محبت جنوب اقیانوس آرام در هلمند، در نا آرام ترین ولایت جنوب افغانستان که هر چند گاهی حملات انتحاری و انفجارات در آن جا سر خط اخبار جهان را تشکیل می دهد، مستقر خواهند شد.

مردم هلمند، سربازان کشور تانگو، سرزمین عشق و محبت را چگونه استقبال خواهند کرد؟
... و ره آورد سربازان تانگویی از دوره خدمت شان در جنوب افغانستان برای مردم مهربان جزایر جنوب اقیانوس آرام چه خواهد بود ؟
XS
SM
MD
LG