لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

مردم شبرغان از فرسوده شدن بانک نوت های افغانی شکایت دارند


تبادلهء بانک نوت های فرسوده برای مردم شبرغان مشکل ایجاد کرده است. مردم به دلیل که شماری از راننده گان و دکانداران از اخذ این بانک نوت ها ابا می ورزند، دچار مشکلات شده اند.

عدهء از باشنده گان شهر شبرغان می گویند که دکانداران این شهر، موتر های لینی و تکسی از گرفتن بانک نوت های ده افغانیگی، بیست افغانیگی و پنجاه
افغانیگی که بی حد فرسوده باشد، خود داری می کنند.

یک تن ار راکبین ریکشا که از بابت نگرفتن پول با ریکشاران جنجال داشت گفت:

« این پول را من هم از کسی گرفتم و خودم آن را چاپ نکرده ام، اگر تو نگیری، پس کجا بیندازم.»

شهریان شهر شبرغان از تبادلهء بانک نوت های فرسوده و کهنه در داد و ستود شان در حالی شکایت می کنند که در این اواخر بانک نوت های صد افغانیگی و پنجصد افغانیگی نیز نظر به فرسوده شدن در داد و ستود به اندازهء کم استفاده می شود.

محمد اکرم یک تن از باشنده گان شهر شبرغان در مورد گفت:
« دکانداران نمی توانند به آسانی پول دست داشته شان را روز مره تبادله کنند.»

اما تقی الدین یوسفزی مدیر عمومی د افغانستان بانک جوزجان می گوید، نظر به هدایت ریاست دافغانستان بانک، پول های کهنهء که مطابق لایحه باشد، هرگاه مشتریان به بانک مراجعه کنند، ما پول های کهنه شان را مطابق لایحه تبادله می نماییم و در مقابل آن پول جدید برای شان می دهیم.

به گفته مدیر عمومی دافغانستان بانک جوزجان، آنان در این اواخر در حدود 3 ملیون افغانی فرسوده را که از نرد مردم و بانک های خصوصی جمع آوری کرده،
به بانک مزارشریف انتقال داده اند و فعلاً هم در خزانهء این بانک پول های ناچل زیاد موجود است که به اساس هدایت آمریت زون شمال، آنها این پول ها را در حضور هیات حریق و یا هم به مرکز انتقال خواهند داد.


گزارشگر: عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG