لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۰ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۲

مرگ یک قهرمان


از حیوانات به خصوص سگ ها در جریان جنگ ها، در موارد مختلف و به شیوه مختلف استفاده می شود که عمده ترین آن همانا در کشف ماین ها و مواد انفجاری و پاسدارای از محلات و تاسیات نظامی می باشد.

اخیراً سرنوشت یک سگ که در افغانستان جان ده ها سرباز امریکایی را از مرگ نجات داده بود، سر خط اخبار روزنامه های امریکایی را به خود اختصاص داد.

این سگ تارگیت نام داشت و در افغانستان در زمینهء حفاظت از تاسیسات نظامی اجرای وظیفه می کرد. وی در جریان خدمت در افغانستان جان ده ها عسکر امریکایی را از خطر مرگ نجات داد. یک بار هم در اثر، هوشیاری و بیداری تارگیت، یک حمله کنندهء انتحاری از شدت ترس و هراس از تارگیت، بدون اینکه کوچکترین خساره و تلفات متوجه سربازان شود، خودش را در خارج از یک پایگاهء امریکایی منفجر ساخت.

خورد ضابط امریکایی تیری یونگ که از این حمله انتحاری جان به سلامت برده، در حقیقت تارگیت جانش را نجات داده بود، مسوولیت سرپرستی تارگیت را به عهده گرفت و اورا با خودش به لوس آنجلس برد.

تارگیت در مشهورترین نمایش تلویزیونی امریکا، در برنامهء اوپرا وینفری نیز اشتراک کرد و یگانه سگی بود که در موردش بیشترین خبر های مطبوعات در سطوح عالی اختصاص داده شده بود.

در هفتهء گذشته تصادفاً زمانی که دروازهء حویلی خانهء تیری یونگ باز باقی مانده بود، تارگیت به کوچه رفت و به گیر معابرین شارولی شهر لوس آنجلس افتاد. آن ها تارگیت را به محل کنترول حیوانات کوچه گرد انتقال داده، قبل از این که خورد ضابط تیری یونگ بتواند اورا نجات دهد، به حیاتش خاتمه دادند.

معمولاً حیوانات دستگیر شده در کوچه ها به خاطر اینکه شاید صاحب آن ها دوباره پیدا شود و یا هم کسی دواطلبانه سرپرستی آن ها را به عهده بگیرد، برای چند روز در مرکز کنترول حیوانات کوچه گرد شارولی ها نگهداری می شوند.

کارمند شاروالی که بدون تاخیر به حیات تارگیت خاتمه داد، نیز بدون تاخیر از وظیفه اخراج شد.

با کلیک روی متن این مطلب را می توان شنید!

XS
SM
MD
LG