لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

بیش از 300 تن از جوانان از حربی ښوونځی اسناد فراغت بدست آوردند


تعدادی از شاگردان که از حربی ښوونځی اسناد فراغت بدست آوردند
تعدادی از شاگردان که از حربی ښوونځی اسناد فراغت بدست آوردند
هم زمان با فراغت صد ها تن از شاگردان از حربی شوونځی در کابل، مقامات می گویند که آنان می توانند در آینده با ادامهء آموزش های عالی در اکادمی ملی نظامی و کورس افسران جوان به عنوان کدر های اردوی ملی در جزوتام های اردوی ملی مصدر خدمت شوند.

به روز پنجشنبه در دومین دور فراغت شاگردان از حربی شوونځی برای 363 تن از پسران جوان اسناد فراغت توزیع شد.
تورن جنرال عبدالوهاب ولی زاده قوماندان حربی شوونځی

تورن جنرال عبدالوهاب ولی زاده قوماندان حربی شوونځی در مراسم توزیع شهادت نامه برای فارغین این دور از آنان خواست که با فراگیری تحصیلات عالی در اکادمی ملی نظامی به صفت افراد تحصیل یافته در چوکات اردوی ملی فعالیت کنند.
وی در ادامه گفت:
« شما عزیزان شامل اکادمی ملی نظامی می شوید. آرزومندم تا تحصیلات عالی نظامی خود را نیز با کمال صداقت و ایمان داری به پایان رسانده به حیث افسران کدری و کار آزموده شامل خدمت اردوی ملی کشور گردید. امید است تا بتوانید با سعی و تلاش خسته گی ناپذیر خود در راه خدمت به مردم و جامعه پا گذارید.»

قوماندان حربی شوونځی علاوه کرد که روند آموزش شاگردان تازه جذب شده را با فرا رسیدن سال تعلیمی جدید آغاز می کنند.

به گفتهء وی، در حال حاضر ده ها تن از شاگردان این مکتب حربی در هند و ترکیه نیز سرگرم تحصیل اند.

اکنون صد ها شاگرد صنوف نهم مکاتب سالانه پس از سپری کردن موفقانهء امتحان شامل حربی شوونځی می شوند و در آنجا تا صنف 12 توسط استادان با تجربهء افغان و ترکی تدریس می شوند.

در همین حال نجیب الله و سمیع الله دو تن از شاگردان پس از دریافت اسناد فراغت به رادیو آزادی گفتند که در جریان سه سال گذشته در کنار مضامین مکتب، تکتیک های نظامی را نیز آموخته اند و می خواهند به تحصیلات شان ادامه داده تا بتوانند به صورت بهتر به کشور و مردم خود خدمت نمایند.
این دو تن در ادامه چنین گفتند:
« ما مدت سه سال در حربی شوونځی درس خواندیم، تکتیک های نظامی و عسکری در این جا درس داده می شود و جم نظام که محور زیبایی نظامیان است، نیز در این مکتب تدریس می گردد و بهترین ارگانی است که می تواند یک انسان را به حیث یک شخصیت به جامعه تقدیم کند.»

« من می خواهم که در آینده جنرال شوم و برای وطنم مصدر خدمت گردم.»

مقامات قوماندانی حربی شوونځی می گویند که در جریان 9 سال گذشته پس از احیای مجدد مکتب حربی، این دومین دور فراغت صد ها شاگرد از این مکتب است.

این مکتب حربی در سال 1312 شمی تاسیس شده و تا اکنون 72 دور شاگرد فارغ داده است.

آغاز فعالیت دوبارهء حربی شوونځی بخش از تلاش ها برای تشدید پروسهء آموزش سربازان اردوی ملی در افغانستان است.

کارشناسان نظامی پیوسته تاکید دارند که در کنار بالا بردن تعداد نیرو های افغان، در زمینه در اختیار قرار دادن تجهیزات لازم نظامی به آنان و احیای قوای هوایی این کشور نیز توجهء بیشتر باید مبذول گردد.
XS
SM
MD
LG