لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۰

در یکی از شیک ترین فروشگاه های کابل انفجار صورت گرفت


مسوولان قوماندانی امنیهء ولایت کابل می گویند، در نتیجهء انفجار امروز در یکی از شیک ترین فروشگاه های موسوم به "فاینست" در کابل، 8 تن کشته شده اند.
محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیهء کابل در صحبت با خبرنگاران گفت، تحقیقات در مورد علت این انفجار آغاز شده است.
اما شماری از شاهدان عینی به رادیو آزادی گفته اند، که حوالی ساعت 2:30 دقیقه یک حمله کنندهء انتحاری وارد این فروشگاه شد و پس از تیر اندازی بر مشتریان این مغازه خودش را انفجار داد.

مقامات افغان می گویند، در میان قربانیان این رویداد اطفال، زنان و اتباع خارجی نیز شامل می باشند.

جنرال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیهء کابل پس از دیدار از محل وقوع این حادثه به خبرنگاران گفت که در این حادثه 14 تن کشته و زخمی شدند.

اما شماری از شاهدان عینی در صحبت با رادیو آزادی گفته اند، این انفجار حوالی ساعت 2:30 دقیقهء بعد از چاشت روز جمعه بعد از آن صورت گرفت که یک حمله کنندهء انتحاری وارد فروشگاه موسوم به "فاینست" شد.

مسوولیت این رویداد را هم طالبان و هم حزب اسلامی به عهده گرفته اند.
حزب اسلامی ادعا کرده است که یک تن از افراد آنان به هدف قتل کارمندان شرکت امنیتی بلک واتر این حملهء انتحاری را در سوپر مارکیت موسوم به "فاینست" انجام داده اند.

این مغازه در چهاراهی سرک پانزده هم وزیر محمد اکبر خان واقع بوده، فاصلهء زیاد با سفارت های کانادا، ناروی و دنمارک ندارد.

از این مغازه بیشتر اتباع خارجی نظامی و غیر نظامی مواد خوراکی و غیر خوراکی مورد نیاز شان را خریداری می کنند.

بر اساس یک خبر دیگر در یک اعلامیهء که از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان در مورد حمله تروریستی امروز در شهر کابل نشر شده، گفته شده است که حامدکرزی رییس جمهور افغانستان این حملهء تروریستی را به شدت محکوم کرده، خاطر نشان ساخته است که دشمنان تروریست افغانستان با انجام چنین اعمال به جز از انزجار بی پایان و نفرین شدید مردم هیچ چیز دیگر را به دست نخواهند آورد.

همچنان در این اعلامیه، رییس جمهور افغانستان مراتب تسلیت و همدردیش را به بازمانده گان قربانیان این حادثه ابراز داشته، برای آن ها صبر جمیل تمنا کرده است.
XS
SM
MD
LG