لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۷

امریکا در مورد اتهامات استفاده از شیوه های روانی بالای سناتوران امریکایی در افغانستان تحقیق می کند


نیروهای نظامی امریکا روز پنجشنبه گفتند، آن ها روی اتهامات تحقیق می کنند که گویا قطعات نظامی امریکا در افغانستان با استفاده از شیوه های روانی تلاش کرده اند، سناتوران امریکایی را که از افغانستان بازدیده نموده اند را برای افزایش بودیجهء جنگی تشویق کنند.

مجله رولینگ ستون این اتهامات را به نقل قول از جنرال مایکل هولمز قوماندان نظامی امریکا در یک مقالهء به نشر رسانیده است.

جنرال هولمز به خاطر آن چه که او آن را استفاده نا مشروع از مهارت های تیمش در برابر اتباع امریکایی می داند، انتقاد کرده است.

آژانس خبری رویترز در این مورد گزارش می دهد:
در مقاله که در مجله رولینگ استون نوشته شده است از جنرال هولمز نقل قول گردیده که می گوید او از چنین کاری در برابر مردم خود اجتناب کرده، آن را ممنوع می داند.

در مقاله گفته شده که واحد نظامی تحت امر جنرال ویلیام کالدویل قوماندان سه ستارهء امریکا که تربیت و آموزش نیروهای امنیتی افغان را به عهده دارد، در جریان بازدید شخصیت های برزگ امریکایی از افغانستان ازچنین شیوه استفاده کرده است.

این شخصیت های برجستهء امریکایی سناتور جان مککین و سناتور کارل لیون اعضای کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنای امریکا و آدمیرال مایک مولین لوی درستیز نیروهای نظامی امریکا می باشند.

مجله رولینگ ستون از اعلامیهء که توسط سخنگوی کالد ویل به نشر رسیده نقل کرده که می گوید، جنرال کولدویل این اتهامات را به طور قاطعانه رد می کند که گویا او استفاده ازیک واحد نظامی معلوماتی را به خاطر اعمال نفوذ بر بازدید کننده های امریکایی از افغانستان امر داده است.

اما این موضوع را نه ناتو و نه وزارت دفاع امریکا رد کرده است.

در عوض، اعلامیه می نویسد که جنرال دیود پیترویس قوماندان عمومی نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان برای تشخیص حقیقت و چگونه گی موضوع امر تحقیق را داده است.


در اعلامیه همچنان آمده است که در چنین مقطع زمانی تبصره بیشتر در مورد این موضوع مناسب نه خواهد بود.
XS
SM
MD
LG