لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۶

از ملل متحد تقاضا شده، در قضیه بازداشت رهبران مخالف رژیم ایران مداخله کند


به اساس گزارش ها یک تعداد از فعالین برجستهء ایرانی در خارج، طی یک نامه سر کشاده از بان کی مون سر منشی ملل متحد تقاضا نموده اند تا در قضیه بازداشت دو رهبر مخالف ایران، حسین موسوی ومهدی کروبی مداخله کند. در نامه ای که به تاریخ اول مارچ در صفحه انتر نتی مخالف رژیم ایران به چاپ رسیده، از سر منشی ملل متحد تقاضا شده است تا از هر نوع اعمال نفوذ بین المللی که در اختیار دارد، برای آسایش ورهایی این دو رهبر مخالف از زندان استفاده نماید. مقامات ایرانی از باز داشت یا زندانی کردن آنها انکار کرده اند.

خانواده ها، دوستان وحامیان همراه با صفحه انتر نتی مخالف «کلمه» می گویند، موسوی وکروبی و خانم های آن ها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی اخیراً از سوی مقامات ایرانی به زندان حشمتیه در تهران برده شده اند. در نامه گفته شده، ملت ایران با یک رژیمی روبرو می باشد که نه تنها حقوق اساسی و جهانی بشر مانند، آزادی بیان، آزادی اجتماعات و آزادی تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران را پامال کرده، بلکه حتی قانون اساسی خودشرا هم زیر پا کرده است.

امضا کننده گان نامه که در جمله آن ها روشنفکران مانند، عبدالعلی بازرگان واسماعیل خویی شاعرنیز شامل اند، حکومت ایران را مسوول جان موسوی و کروبی رهبران مخالف جنبش سبز خوانده اند.

محمد جاوید اکبرین یک عالم مذهبی مستقر در پاریس که در جملهء امضا کننده گان نامه می باشد، به سرویس رادیوفردا رادیو آزادی گفته است، معلومات راجع به حالت این دونفر و نیز راجع به اینکه با این دورهبر از سوی مقامات ایرانی چگونه برخورد صورت گرفته بدست نیست.

آقای اکبرین گفته است، اگر آن ها در بازداشت بسر می برند، این کار غیر قانونی است واگر آن ها لادرک می باشند، آن ها از سوی مقامات ایرانی اختطاف گردیده اند.

لوی څارنوال ایرا ن غلام حسین محسنی بازداشت این دونفر وخانم های آن ها را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG