لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

«امنیت ساحات که به نیروهای افغان سپرده می شود، مختل نخواهد شد»


داکتر اشرف غنی احمدزی رییس کمسیون موظف پروسهء انتقال مسوولیت های امنیتی
داکتر اشرف غنی احمدزی رییس کمسیون موظف پروسهء انتقال مسوولیت های امنیتی
در حالی که روند انتقال مسوولیت های امنیتی از قوای بین المللی به نیروهای افغان رسماً اعلان گردیده است، کمسیون موظف برای اجرای این پروسه اطمینان می دهد که با خروج نیروهای بین المللی از ساحاتی که مسوولیت آن به نیروهای افغان سپرده می شود، امنیت در این ساحات مختل نخواهد شد.

داکتر اشرف غنی احمدزی رییس کمسیون موظف پروسهء انتقال مسوولیت های امنیتی در صحبت با رادیو آزادی گفت که این پروسه با مشخص شدن محلاتی که در گام نخست در آن روند انتقال مسوولیت ها صورت می گیرد، به دقت انتخاب شده است.
وی در ادامه گفت:
« در این مورد به صورت دقیق تحقیق صورت گرفته است، در نتیجه این تحقیقات به این فیصله رسیدیم که پیشنهادات را به رییس جمهور ارایه کنیم. فیصلهء اخیر از طرف رییس جمهور شد، پلان ما این است که مناطق بی ثبات نشوند، ما بخاطر این که منطقه بی ثبات نشوند، آماده گی داریم.»

رییس جمهور افغانستان به روز سه شنبه این هفته طی سخنرانی رسماً اعلان کرد که نیروهای افغان از امسال روند تسلیم گیری مسوولیت های امنیتی را آغاز می کنند.

وی گفت که امنیت شهر مهترلام مرکز ولایت لغمان، شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ، امنیت کامل ولایت پنجشیر و امنیت کابل به استثنای ولسوالی سروبی در قدم نخست به نیروهای افغان سپرده می شود.

در همین حال اشرف غنی احمدزی می گوید که برای دو سال آینده مبلغ 20 ملیارد دالر امریکایی در زمینه تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان به مصرف می رسد.

این در حالی است که کارشناسان افغان و مردم این کشور می گویند که باید نیروهای امنیتی افغان به سرعت آموزش دیده و قابلیت آن را دریابند تا به صورت واقعی تا سال 2014 میلادی مسوولیت های امنیتی کشور را به عهده گرفته و زمینه را برای کاهش نیروهای بین المللی از افغانستان فراهم نمایند.

کارشناسان به این نظر اند که در صورت عدم موفقیت نیروهای بین المللی و عقب نشیینی قوای بین المللی از ساحاتی که امنیت آن به نیروهای افغان سپرده می شود، مشکلات امنیتی در کشور بیشتر خواهد شد.
XS
SM
MD
LG