لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

ارایه خدمات هوتل انترکانتیننتال از سر گرفته شد


محمد اکبر سروری رییس هوتل انترکانتیننتال
محمد اکبر سروری رییس هوتل انترکانتیننتال
هرچند هوتل انترکانتیننتال پس از بازسازی خسارات ناشی از حملات اخیر مسلحانه و انتحاری که بر این هوتل صورت گرفت، دوباره آماده پذیرایی مهمانان و دعودت های رسمی و شخصی گردیده است، اما به گفته مسوولان مدتی را در بر خواهد گرفت تا روند ورود مهمانان به این هوتل به حالت عادی برگردد.

هوتل انترکانتیننتال که در بالای تپه یی در منطقه باغ بالا در غرب شهر کابل موقعیت دارد به تاریخ 28 ماه گذشته میلادی زمانی به محل نبرد مبدل گردید که 9 تن از مخالفین مجهز با اسلحه که واسکت های انتحاری نیز بر تن داشتند داخل این هوتل شدند.

محمد اکبر سروری رییس هوتل انترکانتیننتال به روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی با آنکه در مورد رقم دقیق زیان های رسیده به این هوتل معلومات ارایه نکرد اما گفت که پس از بازسازی و نو سازی این هوتل مجدداً آماده عرضه خدمات هوتل داری است.

«یک تعداد مهمان های که قبلاً در هوتل زنده گی می کردند بسیار علاقمند بودند که دوباره پس بی آیند. بعضی عوارض تخنیکی که در داخل هوتل بود به زودترین فرصت فعال ساختیم.»

در این رویداد که برای سرکوبی حمله کننده ها از هلیکوپتر های نیرو های بین المللی نیز استفاده شد، چنین برداشت می شد که صدمه بزرگ اقتصادی بر این هوتل وارد شده است اما به گفته آقای سروری، زیان های ناشی از این حادثه به اندازه یی نیست که در رسانه ها انعکاس می یابد.

بنابر معلومات مقام های امنیتی، هنگام حمله بر هوتل انترکانتیننتال، حدود 70 خانواده و شخصت های مهم خارجی در این هوتل موجود بودند اما اقدام سریع قوای امنیتی و عدم بلدیت حمله کننده ها سبب شد که به این افراد آسیب نرسد.

در همین حال رییس هوتل انترکانتیننتال از ارگان های امنیتی افغانستان خواست که به هدف جلوگیری از تکرار همچو یک رویداد در آینده تدابیر لازم را به هدف تامین امنیت این هوتل اتخاذ کنند.

این تقاضای رییس هوتل انتر کانتیننتال در حالی مطرح می شود که همین اکنون مسوولان امنیتی این هوتل تحت تحقیق قرار دارند تا این روشن شود که حمله کننده گان چگونه توانستند از چند کمربند امنیتی عبور کرده و داخل هوتل شوند.

حمله بر هوتل انترکانتیننتال حوالی ساعت 10 شب صورت گرفت و درگیری میان نیرو های امنیتی و مهاجمین تا صبح ادامه یافت.

به گفته مقام ها در این حادثه به شمول 9 مهاجم 16 تن کشته شدند و دهها نفر دیگر جراحت برداشتند. در میان قربانیان این رویداد یک تبعه هسپانیا نیز موجود بود که به حیث پیلوت در یک شرکت خصوصی هوایی کار می کرد.

انترکانتیننتال اولین هوتل نیست که در کابل از سوی مخالفین مسلح مورد حمله قرار می گیرد، بلکه پیش از این هوتل کابل سرینا، مهمانخانه ملل متحد و مهمانخانه هندی ها نیز در این شهر شاهد حملات خونین بوده اند.


ستار فروغ
XS
SM
MD
LG