لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۸

معنوی: راه حلی پیدا خواهد شد که قناعت هردو طرف حاصل شود


فضل احمد معنوی رییس کمسیون مستقل انتخابات افغانستان
فضل احمد معنوی رییس کمسیون مستقل انتخابات افغانستان
رییس کمسیون مستقل انتخابات افغانستان فضل احمد معنوی می گوید که از روز شنبه به بعد بررسی فرمان رییس جمهور کرزی را در مورد مشکل انتخابات پارلمانی سال گذشته در افغانستان، آغاز خواهد کرد. او اظهار داشت تلاش خواهد کرد راه حلی را پیدا کند که برای هر دو طرف قابل قبول باشد.

آقای معنوی در حالی در این مورد صحبت کرد که بعضی از منابع می گویند، بین حکومت و آقای معنوی یک معامله صورت گرفته تا از جمله 62 عضو ولسی جرگه که توسط محکمه اختصاصی به تقلب متهم شده اند و به اساس حکم آن باید از ولسی جرگه خارج شوند، شاید نصف این افراد را از ولسی جرگه خارج کند و نصف دیگر را به حال خودشان بگذارد.

ولی با آنهم آقای معنوی می گوید که تصمیم اولی آنها در این مورد درست بود. آقای معنوی تاکید کرد که فیصله وی در این مورد طبق قانون صورت خواهد گرفت و راه های را پیدا خواهد کرد که قناعت هر دو طرف در آن حاصل شود.

معنوی که از آغاز جنجال در مورد نتایج انتخابات، تغیرات در آن را محال می شمرد، اکنون می گوید که کمسیون شکایات انتخابات هنوز وجود دارد و با وصف گذشت زمان هنوز هم غور بالای نتایج انتخابات ممکن است.

رییس کمسیون مستقل انتخابات یک بار دیگر محکمه اختصاصی را غیرقانونی خوانده و گفت که اگر این محکمه بشکل قانونی تشکیل می شد، این ماجرا 11 ماه طول نمی کشید.

روز چهار شنبه رییس جمهور کرزی در یک فرمان پیچیده، کمسیون مستقل انتخابات را موظف ساخت که به اساس قانون این مشکل را حل کند.

بعضی ها فرمان رییس جمهور کرزی را چنین تعبیر می کنند که آقای معنوی باید فیصله محکمه را تطبیق نماید و عده به این باورند که آقای کرزی تمام صلاحیت را به خود آقای معنوی داده است که در این مورد تصمیم بگیرد.
XS
SM
MD
LG