لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۶

پاکستان از اجرای حملاتی شورشیان از خاک افغانستان، شدیداً اعتراض کرد


پاکستان به حملاتی که از خاک افغانستان بالای نیرو های امنیتی آن کشور صورت گرفته، شدیداً اعتراض کرده است.

میاه افتخار حسین، وزیر ایالت خیبر پشتونخواه گفته که شورشیان از ولایات نورستان و کنر عبور کرده و حملات را بالای پوسته اریندو در منطقه چترال انجام دادند.

حملات و درگیری در اولین ساعات صبح آغاز شد و به گفته مقامات پاکستانی صد ها تن از شورشیان از افغانستان وارد خاک این کشور شدند.

دگروال هارون رشید، قوماندان محلی ملیشه های پاکستانی گفته که در حدود چهارصد تا پنجصد تن از طالبان مسلح از ولایت نورستان وارد چترال شده و بالای پوسته پولیس حمله کردند.

اما یک مقام دیگر پاکستانی که نخواسته نامش گرفته شود، تعداد حمله کننده ها را تقریباً بیست تن خوانده است.

به گفته مقامات، دوازده تن از شورشیان در جریان حمله و درگیری کشته شده اند.

مقامات پولیس پاکستان گفته اند: پس از حمله یک دکان مهمات که در نزدیک سرحد افغانستان و پاکستان قرار دارد، نیز منفجر شد که خسارات زیاد را باعث شد.

تا حالا واضح نشده که این حمله را طالبان پاکستانی که در افغانستان فعالیت می کنند، انجام داده اند و یا طالبان افغانی مسوول آن بوده اند.

پیش از این، حملات بیشتر در مناطق وزیرستان بالای نیرو های پاکستانی صورت گرفته و چنین حمله بر چترال تقریباً بی سابقه بوده است.

درگیری های دیروز پس از حملات مسلحانهء شورشیان اوج گرفت که برای ساعت ها ادامه داشته است.

یک مقام دیگر پاکستانی گفته که بیشتر تلفات به نیرو های این کشور در نتیجهء پرتاب هاوان از سوی شورشیان وارد شده است.

در این اواخر حملات فرامرزی از هر دو جانب افغانستان و پاکستان افزایش یافته و مقامات هر دو کشور همدیگر شان را به کوتاهی در سرکوبی شورشیان متهم می کنند.

افغانستان پس از حملات راکتی از خاک پاکستان بالای ولایات ننگرهار و کنر، انتقاد ها بالای این کشور را افزایش داده و در این مورد اعتراض شدید کرده است اما مقامات پاکستانی تا حالا در این مورد به صورت واضح از خود عکس العملی نشان نداده اند.
XS
SM
MD
LG