لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۷

هیات امریکایی حین ایراد سخنرانی احمدی نژاد جلسه سازمان ملل را ترک گفتند


هیات امریکایی در راس شماری از دیپلومات های بود که روز پنجشنبه در اجلاس اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد، بعد از ایراد بیانیه ضد امریکایی رییس جمهور احمدی، جلسه را ترک گفتند.

محمود احمدی نژاد درین بیانیه اش ایالات متحده امریکا را بخاطر تاریخ برداری، ایجاد جنگ ها، استفاده از بمب های هستوی علیه مردمان بی دفاع، حمایت از کشورهای دارای دیکتاتوری نظامی و رژیم های مستبد در آسیا، افریقا و امریکای لاتین، مورد انتقاد شدید قرار داد.

امسال این هفتمین سالیست که رییس جمهور ایران در بیانات خود در اجلاس اسامبلی عمومی ملل متحد، در مورد حملات یازدهم سپتمبر شک و تردید های را ابراز می دارد. به گفتهء رییس جمهور ایران، امریکا به بهانه حملات یازدهم سپتمبر بر عراق و افغانستان حمله کرده است.

محمود احمدی نژاد در این بیانیه علیه کشورهای غربی گفت، غربی ها ریا و فریب کاری را بخاطر اجازه می دهند که به منافع و اهداف امپریالستی خود برسند. رییس جمهور ایران که قبل ازین خواهان محو اسراییل شده بود، در بیانیه اش همچنان کشتار جمعی یهودیان را در جنگ دوم جهانی یک بهانه به خاطر پرداخت باج و جریمه دانست.

بیانیه محمود احمدی نژاد در نیمهء آن رسیده بود که هیات امریکایی از جا برخواسته و بیشتر از 10 هیات دیگر کشورهای غربی به دنبال آن از جلسه خارج شدند. یک دیپلومات فرانسوی با آواز بلند گفت که این موضوع قابل بول نیست.
احمدی نژاد رییس جمهور ایران در جلسه عمومی سازمان ملل


هیات آلمانی گفت که جلسه را به دلیل ترک گفت که بیانیهء رییس جمهور ایران به جز از اظهارت علیه امریکا، اسراییل، و کشور های غربی کدام محتوای دیگر داشت. قصر سفید اظهارت رییس جمهور ایران را رد کرد و به تهران اتهام بست که به طور شرم آور با مردم خود رفتار می کند.

جی کارنی سخنگوی بارک اوباما به خبرنگاران گفت:
«ما توقع داشتیم که رییس جمهور ایران این انتقاد های را انجام ندهد.»

حین که محمود احمدی نژاد در اجلاس اسامبلی عمومی ملل متحد بیانیه ایراد می کرد، در خارج ازین جلسه ایرانی ها بخاطر اعتراض علیه حکومت ایران گردهمایی را به راه انداخته بودند.
XS
SM
MD
LG