لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۹

ویتیک: وضعیت امنیتی افغانستان نسبت به گذشته بهتر شده است


پیتر ویتیک فرستادهء آلمان در سازمان ملل متحد
پیتر ویتیک فرستادهء آلمان در سازمان ملل متحد
آلمان روز دوشنبه گفت،علیرغم وقوع حملات پراگنده، در مجموع ثبات در افغانستان، بهتر شده است.

پیترویتیک فرستادهء آلمان در سازمان ملل متحد که در اجلاس شورای امنیت صحبت می کرد گفت، در کنفرانس بن، روی شماری اصول و ستراتیژی های موافقه صورت گرفت که مطابق آن دیموکراسی، رعایت حقوق بشر و حکومتداری در افغانستان انکشاف می یابد. این کنفرانس در ماه نوامبر در آلمان برگزار گردید

در کنفرانس بن به خواست حامدکرزی رییس جمهور افغانستان از دهه انتقال حمایت صورت گرفت که بر اساس آن جامعه بین المللی از سال 2015 تا سال 2024 میلادی با افغانستان کمک مالی و نظامی می نمایند. افغانها در این 10 سال رهبری سیاسی و مسوولیت های امنیتی شان را خود بدست می گیرند.

نماینده آلمان در سازمان ملل متحد در ادامهء صحبت خود به شورای امیت گفت:
« باید اطمینان به دست آید که دست آوردهای مهم 10 سال گذشته در افغانستان ضایع نه شوند و همچنان افزایش ظرفیت ها و ایجاد اصلاحات به نفع افغانان، در اولویت قرار گیرند.»

پیترویتیک همچنان گفت، باید به تروریستان اجازه داده نشود که افغانستان را دوباره به محل امن شان مبدل سازند.

گیدو ویسترویلی وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه گذشته در سخرانی اش به پارلمان این کشور در اشاره به اوضاع افغانستان نیز حرف های مشابه با پیتر ویتیک داشت.

وزیر خارجه آلمان گفت، وضعیت امنیتی افغانستان نسبت به یک سال قبل بهبود یافته است. او همچنان اطمینان داد که بعد از خروج نیرو های بین المللی از افغانستان خلا قدرت در این کشور به میان نه خواهد آمد.

وزیر خارجه آلمان قبل از آغاز بحث روی تمدید ماموریت نیروهای آن کشور در افغانستان گفت، امسال در تاریج افغانستان یک سال پر اهمیت بود.

آلمان، در حال حاضر در افغانستان 5350 عسکر دارد و می خواهد که تا پایان ماه جنوری سال 2012 میلادی شمار این عساکر را تا 4900 عسکر کاهش دهد و این رقم در آغاز سال 2013 میلادی به 4400 عسکر می رسد.
XS
SM
MD
LG