لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۵

«هیچ فرد افغان مصالحه با مخالفین را رد نمی کند»


نور احمد از ولایت بلخ ولسوالی چمتال قریه نوشار

در منطقهء ما بنام کوہ البرز ذخیرہ تیل و گاز می باشد، دولت باید در این مورد فابریکهء تیل و گاز بسازد که اقتصاد افغان ھا خوب شود. و سلام

قیام الدین ھستم از ولایت جوزجان
مشکل ما اینجاست که سابق در شهر شبرغان تمام قریه جات گاز داشت. اما متاسفانه چند سال می شود که گاز قطع شدہ و تنھا کسانی گاز دارد که قدر تمند و واسطہ داشتہ باشد و دولت ھم به کسانی گاز توزیع می کند که داش و کار خانه قناتی داشته باشد و از آنھا پول کافی بدست آورده بتواند. با آمدن زمستان در ھر سال مردم غریب با مشکل زیاد مواجه می شود و صدای مردم غریب را ھیچ کس نمی شنود. خدا کند که از طریق برنامه شما صدای ما را مسوولین بشنوند و در بارہ آن اقدام جدی نمایند. با احترام

دگروال میروی حمید، افسر پولیس زون 303 پامیر
هیچ فردی افغان مصالحه با مخالفین را رد نمی کند بجز از کسانی که با وجود عدم شایستگی منافع شان در خطر است و در طی سالهای اخیر برای هفتاد نسل بعدی شان هم سیم و زر ذخیره کرده اند.

یک معلم از جای نامعلوم می نویسد
بلند بردن معاشات معلمان و پروسهء اصلاحات برای معلمان و رتب، جز فریبی بیش نبود و فقط برای کارمندانی که در بست های عالی رتبه اند معاش بالا رفت و معلمان هنوز دارای معاش کم هستند. خودم که لیسانس هستم حد اکثر معاشم 7500 افغانی نمی شود، وزارت معارف باید در این باره توجه کند.

پژمان از هرات
عملیات شبانه از طرف نیروهای خارجی مخالف رسوم و عنعنات افغان ها بوده و در جرگه عنعنوی هم وکلا خواهان توقف این عملیات شدند و رییس جمهور هم چندین بار مخالفت خویس را اعلام نمود، ولی تا اکنون این عملیات ادامه دارد.
ادامه این عملیات چه عواقب بدنبال خواهدداشت.

سلام به رادیوی آزادی بنده نجم الدین واثق هستم
خواستم یكی از مشكلات شهروندان شهر كابل را از طریق رادیوی شما به گوش مسوولین دولت برسانم، دولت یك كیلوگاز را به قیمت (59 ) افغانى نهایتاً اعلان نموده است. در حالیكه یك كیلوگاز حالا در شهر كابل 85 افغانی به فروش می رسد.

سلام کارکنان رادیو آذادی، سید نبی وفا از ولایت تخار ولسوالی ینگی قلعه قریهء ملابیگ ممد
یک پشنهاد به وزیر صاحب عدلیه دارم آن اینست، باید قیمت یک دختر از ۱۰۰ هزار افغانی به بالانباشد چرا که مردم افغانستان ۸۰ فیصد آن زیر بار فقر زنده گی می کند توان بار زیادی شیر بهارا ندارد، دختر های ملت در خانه پیر می شوند، جوان های عزیز در ایران، در جامعه فساد زیاد می شود باید وزیر عدلیه هر چه زود تر از طریق شورا های ولایتی در این باره اقدام کند. با تشکر از شما.

سهراب فروتن از ولایت تخار
سلام به رادیو آزادی تقدیم می دارم، مشكل پاسپورت در ولایت تخار تا هنوز حل نشده قیمت یك جلد پاسپورت از 12500 تا به 20000 هزار رسیده است.

عبدالله عابد از ولایت بادغیس
در ولایت بادغیس اشخاص تحصیل کرده بی کار و بر عکس اشخاص بی سواد و غیر مسلکی بنابر داشتن پارتی قوی کرسى هاى دولت را گرفته و زور گوی هم می کنند. آیا قانون همین است؟
XS
SM
MD
LG