لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۶

ملاعمر با ایجاد یک شورا طالبان افغان و پاکستانی را یکجا ساخت


طالبان افغان و پاکستانی شورای پنج عضوی را ایجاد نموده و تعهد نموده اند مبارزه مشترک را بر ضد نیروهای خارجی مستقر در افغانستان انجام می دهند.

بر اساس اعلامیه که در مناطق قبایلی افغانستان و پاکستان منتشر شده است، طالبان افغان و پاکستانی شورای پنج عضوی را ایجاد نموده و تعهد نموده اند که مشترکاً بر ضد نیروهای خارجی مستقر در افغانستان مبارزه می کنند.

بر اساس گزارش ها، گروه اعزامی ملا عمر رهبر طالبان برای یک هدف معین با چند گروه تندرو پاکستانی متحد شده است. بر اساس گزارش، آنها با هم یکجا شده و تعهد نموده اند که حملات انتحاری شان در مناطق قبایلی پاکستان، اختطاف ها و کشتار افراد بیگناه را در مناطق قبایلی پاکستان خاتمه می دهند.

به گفته منابع طالبان، ملا عمر از اقدامات طالبان پاکستانی ناراض بود و توسط قومندانان ارشد خود به آنها پیغام فرستاد که یا به گفته وی فعالیت های غیر اسلامی شان را متوقف سازند یا این که دیگر ملاعمر را رهبر خود عنوان نکنند.

سیلاب مسود خبرنگار رادیو مشال رادیو آزادی در مناطق قبایلی پاکستان، اعلامیه منتشر شده طالبان در این منطقه را خوانده است و به گفته مسود، احسان الله سخنگوی طالبان پاکستان هم خبر متحد شدن پنج گروه تندرو پاکستان را تایید نموده است.

گفته می شود ملاعمر رهبر طالبان از این نگران بود که طالبان پاکستانی توجه را از افغانستان به پاکستان معطوف داشته و فعالیت های طالبان افغان را بر ضد نیروهای ناتو در افغانستان خدشه دارد ساخته اند.

ملاعمر از طالبان پاکستان خواسته است، در حالیکه جنگ بر ضد نیروهای ناتو در افغانستان به مرحله حساس رسیده است، توجه را به افغانستان تمرکز دهند.

در اعلامیه مشترک طالبان افغان و پاکستانی این هم گفته شده است که ملا عمر به سبب کشته شدن و اختطاف افرادی متاثر است که به گمان جاسوسی مجازات می گردند.

ملا عمر خواهان توقف فوری چنین اقدامات شده است.

شورای جدید پنج نفری طالبان افغانستان و پاکستان گفته است در مورد هر شکایت تحقیقات می کند و هر گروه که مجرم شناخته شد مجازات خواهد شد.

گروه هاییکه توافق اتحاد با طالبان افغان را کرده اند، شامل گروه مولوی نذیر در وزیرستان جنوبی، گروه حکیم الله مسعود و مولانا ولی الرحمان که هر دو از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان هم می باشند سهیم اند. همچنان شبکه حقانی و گروه حافظ گل بهادر در این شورای جدید شامل اند.

تمام این گروه ها در شورای جدید 5 نفری، یک نماینده دارند و قراراست اختلافات موجود بین گروه های تندرو شامل در این شورا را هم حل کنند.
XS
SM
MD
LG