لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

صدراعظم پاکستان معاون وزیر دفاع آن کشور را از کار برکنار کرد


صدراعظم پاکستان یوسف رضا گیلانی
صدراعظم پاکستان یوسف رضا گیلانی
حکم روز چهار شنبهء صدراعظم پاکستان در مورد برکناری معاون وزیر دفاع آن کشور، بر تنش های موجود بین حکومت ملکی و نظامیان پاکستانی که از زمان به میان آمدن آن کشور قدرت را به دست داشته اند، افزوده است.

آژانس خبری اسوشیتد پرس می نویسد:
مقامات گفته اند، جنرال متقاعد نسیم خالد لودی که توسط اردوی پاکستان در حکومت مقرر شده بود و صلاحیت بیشتر نسبت به وزیر دفاع آن کشور داشت، به اتهام خلاف رفتاری و نقش وی در ارایهء اظهارات به نماینده گی اردو و رییس (ISI) به ستره محکمهء آن کشور در مورد یاداشت جنجال بر انگیز به واشنگتن، توسط صدراعظم آن کشور از وظیفه اش سبکدوش ساخته شده است.

با در نظر داشت حساسیت این مساله مقامات از افشای نام های شان خودداری کرده اند.

بشیر احمد گواښ گزارشگر رادیوی مشال رادیو آزادی می گوید، جنرال خالد لودی در پاسخ به یک استعلام محکمهء پاکستان اظهاراتی را ارایه کرده بود.

بعد از آن که صدراعظم پاکستان لوی درستیز و رییس ادارهء (ISI) را به تخلف از قانون اساسی آن کشور متهم ساخت، اردوی پاکستان در مورد عواقب شدید آن هوشدار داده است.

اعلامیهء اردوی پاکستان که به روز چهارشنبه نشر شد، انعکاس دهندهء بی ثباتی و تصادم بین اردو و حکومت ملکی آصف علی زرداری می باشد که به عقیدهء کارشناسان به منحل شدن ادارهء آن کشور خواهد انجامید.

آژانس خبری اسوشیتد پرس می نویسد:
از صدراعظم پاکستان یوسف رضا گیلانی نقل قول شده که به یک روزنامهء چینایی گفته است، پرویز اشفاق کیانی لوی درستیز آن کشور با ارایهء اظهارنامه ها به ستره محکمه از قانون اساسی پاکستان تخلف کرده است.

در اعلامیهء روز چهارشنبه اردوی پاکستان گفته شده، انشعاب و دو پارچه گی عواقب شدید را برای آن کشور در پی خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG