لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۸

وزیر خارجه پاکستان برای ملاقات با رهبران افغان به افغانستان میاید


وزیر خارجه پاکستان حنا ربانی کهر
وزیر خارجه پاکستان حنا ربانی کهر
مقامات نظامی و استخباراتی پاکستان دیروز در اسلام آباد با صدراعظم و وزیر خارجه آن کشور دیدن نموده، در مورد افغانستان بحث های داشتند.

روابط بین مقامات ملکی و نظامی پاکستان چندان خوب نیست ولی در اجلاس دیروز، صدراعظم یوسف رضا گیلانی از وزیر خارجه حنا ربانی خواست به افغانستان برود و با مقامات افغان دیدار داشته باشد.

یک مقام بلند رتبه پاکستان به آژانس خبری رویترز گفته است، حنا ربانی راه را برای اجلاس آینده سه جانبه بین افغنستان، پاکستان و امریکا هم، هموار خواهد ساخت.

روابط بین اسلام آباد واشنگتن هم خوب نیست و مقامات پاکستانی هفته گذشته از نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان خواستند به پاکستان نرود زیرا حالات در حال حاضر مناسب نیست.

در پنجم ماه قوس هنگامی که طیاره های ناتو حمله را بر مهمند ایجنسی انجام داده در آن باعث هلاکت 24 سرباز پاکستانی شدند، روابط بین امریکا و پاکستان تیره شد و اسلام آباد راه های مواصلاتی اش را به روی کاروان های اکمالاتی ناتو بست و هم قرارگاه شمسی در بلوچستان را به روی امریکایی ها مسدود کرد.

قبل ازین حادثه روابط بین دو کشور به دلیل کشته شدن اسامه بن لادن در خاک پاکستان به تیره گی گراییده بود.

تاحال این معلوم نیست که وزیر خارجه پاکستان چی وقت برای ملاقات با رهبران افغان به افغانستان میاید و روی کدام موضوع با مقامات افغان بحث خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG