لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۴

پیام هاشم مهمند رییس بخش افغانستان رادیو آزادی


هاشم مهمند رییس بخش افغانستان رادیو آزادی
هاشم مهمند رییس بخش افغانستان رادیو آزادی
شنونده گان عزیز رادیو آزادی!
ده سال قبل رادیوآزادی نشرات خود را برای افغانستان فقط چند هفته بعد از آن آغاز کرد که دروازه های تقریبا تمام رسانه ها بروی مردم بسته شده بود. قبل از این یگانه رسانه رادیو صدای شریعت طالبان بود که برای چند ساعت محدود نشرات داشت.

در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است که آزادی بیان و عقیده حق هر انسان است و تمام انسان ها حق دارند معلومات و نظریات خود را از طریق هر رسانه ای که خواسته باشند با دیگران در میان بگذارند.

همچنان دسترسی به معلومات حق طبیعی هر انسان است. در پرتو همین اصول دیموکراتیک رادیوآزادی با در نظرداشت تحولات دیموکراتیک مطبوعات مدرن و پیشرفته را که پاسخگوی نیازهای مردم باشد و عطش معلومات مردم را فرو بنشاند در کشور اساس گذاشت.

سهمگیری در حیات سیاسی و اجتماعی همانند آزادی بیان، حق مردم و تقاضای دیموکراسی است و رادیوآزادی از همان آغاز کار به فکر تهیه برنامه هایی بود که در کنار پخش معلومات به موقع، موثق و بیطرفانه درمورد حوادث و جریانات روزمره کشور، منطقه و جهان برای مردم این زمینه را فراهم نماید تا در حیات سیاسی و اجتماعی نظر خود را ابراز نمایند.

رادیوآزادی طی سالهای گذشته هرهفته از طریق برنامه های زنده در امواج آزادی و زیرآسمان کبود، در کنار زمینه سازی برای بحث ها روی مسایل مهم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و بلندبردن سطح آگاهی عامه این امکان را فراهم ساخته است تا شنونده گان نظریات، و افکار شانرا در مورد شرایط جاری در کشور آزادنه بیان نموده و نیز انتقادات و پیشنهادات خود را با مردم و مقامات شریک سازند.

همچنان برنامه های هفته وار آزادی و شنونده گان و ولایت به ولایت این امکان را برای شنونده گان فراهم نمود تا در مورد مشکلات زنده گی در قرا، ولسوالی ها و شهرها صدای شانرا بلند نموده، توجه مقامات را به این مشکلات معطوف نمایند و راه حل آنرا دریابند. طی چند سال گذشته مشکلات تعداد زیاد شنونده گان با مقامات و مراجع مسوول در میان گذاشته شد که این کار در حقیقت ارائه خدمات اجتماعی از طریق رادیو میباشد.

تعدادی از شنونده گان رادیوآزادی از طریق برنامه عزیزان گمشده، عزیزان گمشده شانرا دوباره یافتند و با خانواده های خود یکجا شدند.
نقش جوانان در پیشرفت هر جامعه ای مهم است و با توجه به این حقیقت رادیوآزادی نیز تلاش کرد که با ارائه برنامه فکر نو و برنامه های دیگر در راه بلندبردن سطح آگاهی و شعور سیاسی جوانان گام بردارد.

دفاع از حقوق بشر و بطور خاص حقوق زنان و آگاهی عامه در این مورد جای خاصی در برنامه های رادیوآزادی دارد و تلاش میشود که از طریق برنامه های اختصاصی مانند زن و زنده گی، آشیانه و گزارش های اختصاصی به کوشش ها در زمینه از بین بردن رسوم عقب مانده و عنعنات و ذهنیت های مضر و ناپسند کمک کند.

امروز فعالیت هایرادیوآزادی به پخش برنامه های رادیویی محدود نمیشود بلکه شنونده گان میتوانند از تلفون های موبایل شان سرخط اخبار مهم را دریافت کنند که این خدمات از طریق شرکت مخابراتی اتصالات پیشکش میشود. همچنان رادیوآزادی به کمک همین شرکت برای نخستین بار ژورنالیزم مردمی را اساس گذاشت. طوری که شنونده گان با استفاده از اس ام اس یا پیام های تلفونی از جریانات در مناطق شان خبر میدهند و خبرنگار رادیوآزادی میشوند. از سوی دیگر اخبار و گزارش های رادیوآزادی با کمک شرکت اتصالات در تلفون های موبایل قابل دسترس است. برعلاوه بیننده گان ویب سایت رادیوآزادی نیز با گذشت هرروز افزایش می یابند.

رسیدن صدها پیام، ایمیل و نامه از شنونده گان به رادیوآزادی، نشان دهنده آن است که این رادیو در قلب افغان ها جای گرفته و با اعتبار ترین منبع دریافت معلومات برای مردم است.

چنانچه بارها گفته ایم رادیوآزادی از هیچ حکومت، حزب یا گروهی طرفداری نمیکند بلکه ارائه معلومات به موقع، بیطرفانه و موثق به مردم را رسالت اصلی خود میداند.

من به حیث مسوول رادیوآزادی به شما اطمینان میدهم که در پرتو همین ارزش ها، ما در آینده نیز به نشرات خود ادامه داده و با تهیه برنامه های جدید همواره در خدمت شما خواهیم بود.
و من الله توفیق

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:09 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG