لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۰

در حمله یک طیاره بی پیلوت امریکایی در وزیرستان 10 تن کشته شدند


حمله طیاره بی پیلوت امریکایی در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی منجر به کشته شدن 10 تن از طالبان مسلح گردید، به گفته مقامات دولتی پاکستان طیاره بی پیلوت امریکای صبح چهارشنبه منزلی مسکونی را که طالبان مسلح در آن پناه گزین بودند با پرتاب دو راکت هدف قرار داد.

مسوولین دولتی و منابع استخباراتی در محل در صحبت که با رادیو آزادی داشتند وقوع این حمله را تایید نموده و می گویند که حمله مذکور در فاصله 16 کیلومتری جنوب بازار میرانشاه در منطقه سپلگه رخ داده است.

منابع یادشده کشته شده گان را طالبان مسلح خوانده ولی در رابطه به اینکه آنها وابسته به کدام گروه می باشند معلومات ارایه نه نمودند. اما یکتن از مسوولین دولتی در محل به شرط افشاء نکردن نامش به رادیو آزادی گفت، بیشتر کشته شده گان حمله یادشده افراد وابسته به شبکه حقانی می باشند.

قابل یادآوریست که هفته گذشته بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا برای بار نخست وقوع حملات طیاره های بی پیلوت را در مناطق قبایلی پاکستان تایید نموده گفت، طیارات بی پیلوت غیر نظامیان را نه بلکه مخالفین مسلح را هدف قرار می دهند.

ناگفته نماند که از آغاز سال جاری تا کنون این چهارمین حمله از سوی طیارات بی پیلوت بالای مناطق قبایلی پاکستان می باشد در هر چهار حمله یادشده وزیرستان شمالی مورد حمله قرار گرفته است.

وزیرستان شمالی منطقه نا امن قبایلی پاکستان است که در پهلوی کروه های مختلف طالبان محلی چون تحریک طالبان پاکستان، گروه حافظ گل بهادر و گروه ملانذیر، شبکه حقانی و اطباع خارجی چون ازبک ها و عرب ها نیز فعالیت دارند.


فرشته نگاه
XS
SM
MD
LG