لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۰

چهار جنگجوی تحریک طالبان پاکستانی در وزیرستان شمالی کشته شدند


در یک حمله تازه طیاره بی پیلوت امریکایی 4 تن از جنگجوبان گروه تحریک طالبان پاکستانی کشته شدند این حمله صبح امروز بالای یک منزل واقع در بازار میرامشاه رخ داد. این دومین حمله در 24 ساعت بالای وزیرستان شمالی از سوی طیارات بی پیلوت امریکای می باشد.

طیاره بی پیلوت امریکای یک بار دیگر وزیرستان شمالی را آماج قرار داد. این بار در حمله تازه که صورت گرفته 4 تن کشته شدند.

طبق اطلاعات رسیده از محل، این حمله صبح امروز در مرکز میرامشاه صورت گرفت. مقامات دولتی و استخباراتی در محل وقوع این حمله را تایید نموده به رادیو آزادی گفتند، طیاره بی پیلوت امریکایی که از ناوقت شب گذشته در قضای وزیرستان شمالی پرواز می نمود صبح امروز منزلی مسکونی را در داخل بازار مرکزی میرامشاه با پرتاب دو راکت هدف قرار داد که طی آن 4 تن کشته شدند، اگر چه منابع یاد شده در رابطه به هویت کشته شده گان چیزی نگفتند ولی یک تن از مسوولین دولتی در محل که نخواست نامش افشاء گردد در صحبت که با رادیو آزادی داشت منزل هدف قرار گرفته را مربوط به طالبان محلی خوانده و گفت که کشته شده گان وابسته به گروه تحریک طالبان پاکستانی بودند.

ناگفته نماند این دومین حمله در 24 ساعت بالای وزیرستان شمالی می باشد. در حمله که روز گذشته رخ داد 10 تن از جنگجویان شبکه حقانی کشته شده بودند.

حملات طیاره های بی پیلوت بالای مناطق قبایلی پاکستان بعد از آن شدت یافت که یک اخبار امریکایی ادعا کرد که توقف حملات طیاره های بی پیلوت جنگجویان را منظم تر از قبل گردانیده است.

حملات طیاره های بی پیلوت که از سال 2004 میلادی بدین سو بالای مناطق فبایلی پاکستان آغاز شده است در اواخر سال گذشته برای مدتی در حالی توقف یافت که روابط میان ایالات متحده امریکا و پاکستان بعد از حمله هیلیکوپتر های ناتو بالای پوسته امنیتی پاکستان در منطقه کرم ایجنسی تیره گردیده بود.

فرشته نگاه رادیو آزادی پشاور
XS
SM
MD
LG