لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۷

جان الن: قدرت واقعی در خشمگین نشدن است


جنرال جان الن قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان
جنرال جان الن قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان
جنرال جان الن قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان در جریان یک مصاحبه با شبکهء خبری بین المللی ای، بی، سی امریکا در مورد انتقاد برخی ها از معذرت خواستن بارک اوبا رییس جمهور آن کشور از افغانستان گفته است این حرکت باعث نجات زنده گی بعضی ها شده و از این کار رییس جمهور دفاع کرده است.

جنرال جان الن در صحبت با شبکهء خبری بین المللی ای، بی، سی گفت:
«چرا باید نمی خواسیتم. این حرف های خداوند برای آنهاست. ما این کار را قصداً انجام ندادیم. باید معذرت می خواستیم و این کار را کردیم»
وی با خوشبینی ابراز امیدواری کرده است که بحران به وجود آمده به خاطر سوختاندن سهوی قرآنکریم در افغانستان به زودی برطرف شده، تنش های به میان آمده در روابط افغانستان با امریکا بزودی رفع شود.

جنرال جان الن گفته است:
«ما امیدواریم دشواری ها به زودی رفع شوند. روابط ما با افغانستان خیلی مستحکم است و این روابط قوی ما را در پیروزی بر این مشکلات و در آیندهء مشترک یاری خواهند کرد.»
آژانس خبری فرانس پرس با نقل قول از قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان می نویسد که گفته است:
«من تصور می کنم، رییس جمهور کرزی به این عقیده است که باید به جلو رفت.»

بعد از آنکه نسخه های ازقرانکریم در پایگاه هوایی بگرام به طور غیرعمدی سوختانده شدند، اعتراضات خشونت آمیزی در افغانستان صورت گرفت که در اثر آن حدود چهل تن به شمول شش امریکایی توسط همکاران افغان شان کشته شدند.

با وصف خشونت ها در افغانستان جنرال جان الن از قوماندانان تحت فرمانش خواست، از خودداری کار گرفته به انتقامجویی از همکاران افغان شان نپردازند.
جنرال جان الن در این رابطه می گوید:
«ما می دانیم که قدرت واقعی در خشمگین نشدن است. قدرت های بزرگ در حالت خشم و بحران عجولانه تصمیم نمی گیرند.»

به روز دوشنبه طالبان مسوولیت یک حملهء انتحاری را در پایگاه هوایی بگرام به عهده گرفتند که در اثر ان حد اقل دو فرد ملکی کشته شدند. طالبان گفته اند که این حمله را در انتقام جویی به خاطر سوختاندن قرانکریم انجام داده اند.
XS
SM
MD
LG