لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

جزایری: افغانها علیه نیروهای امریکایی از قوه کار گیرند


مسعود جزایری معاون لوی درستیز ایران
مسعود جزایری معاون لوی درستیز ایران
یک قوماندان بلند پایه نظامی ایران به روز شنبه از افغان ها خواست برای بیرون کشیدن قوای امریکایی از کشور شان از قوه استفاده نمایند.

این مطلب را آژانس خبری اسوشیتد پرس گزارش داد. به نوشته آژانس، جنرال مسعود جزایری یک مقام بلند پایه سپاه پاسداران انقلاف اسلامی و معاون لوی درستیز ایران به روز شنبه گفت: علامات و نشانه هایی وجود دارد که افغان ها عنقریب یک جبهه جدید را علیه امپراتوری متروک و از کار افتاده ای ایالات متحده امریکا در افغانستان باز کنند.

ایالات متحده امریکا سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به تهیه بمب های روی سرک به شورشیان افغان که علیه نیروهای ناتو در افغانستان می جنگند، متهم می نماید. اما ایران ادعای تهیه سلاح به شورشیان افغان را رد می نماید.

بعد از بی حرمتی به قرانکریم در زندان بگرام و کشتن شانزده افغان ملکی بشمول اطفال توسط یک عسکر امریکایی در ولایت قندهار، احساسات ضد امریکایی در افغانستان بیشتر شده است.

جزایری می گوید، نشانه های موجود حاکی از این است که عنقریب گروپ های جدید از مقاومت در افغانستان ایجاد می گردد تا منافع و عساکر امریکایی را در افغانستان مورد حمله قرار بدهند. این سخت ترین اظهارات یک مقام بلند پایه ایرانی علیه نیروهای امریکایی در افغانستان است که به روز شنبه در ویب سایت یا صفحه انترنتی سپاه پاسداران ایران به نشر رسید.

نصرالله ستانکزی یک تحلیلگر سیاسی افغان اظهارات این مقام بلند پایه ایرانی را مداخله آشکار ایران در امور داخلی افغانستان خواند.

جزایری در اظهاراتش گفته است، امریکایی ها باید بدانند که ملت افغانستان از حضور قوای اشغالگر به تنگ آمده اند و سزاوار آن اند تا علیه آنها سلاح بر دارند و آنها را از کشورشان خارج کنند. این قوماندان بلند پایه نظامی ایرانی همچنان گفته است، ایالات متحده امریکا از گزند حملات بخاطر سوختاند قرآنکریم و کشتن مردم بیگناه در افغانستان و پاکستان مصوون نخواهند ماند.

به گفته او، نیروهای امریکایی باید مزه تلخ انتقام را در این منطقه ای از جهان تجربه کنند.

روابط میان ایران و ایالات متحده امریکا روی پروگرام های جنجال بر انگیز اتومی ایران نهایت خراب است. بعضی تحلیل گران از این ترس دارند که اگر رویا رویی به خشونت بگراید، ایران شاید که از طریق نیروهای نیابتی جواب بگوید.
XS
SM
MD
LG