لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

نجیب الله ځاځی در محکمهء فدرالی بروکلند حضور یافت


نجیب الله ځاځی 26 سال دارد و در پاکستان متولد شده است
نجیب الله ځاځی 26 سال دارد و در پاکستان متولد شده است
نجیب الله ځاځی به محکمه گفته است که چگونه وی و دوستش ادس مدونجانین (Adis Medunjanin) در سال 2008 در پارکینگ یک مسجد در شهر نیویارک در مورد پیوستن با طالبان و مبارزه با غیر مسلمان ها قسم یاد کرده بودند.

نجیب الله ځاځی در محکمهء فدرالی بروکلند حضور یافته است.

محاکمهء ادس مدونجانین (Adis Medunjanin) و زرین احمدزی یک تکسی دریور شهروند امریکایی افغانی الاصل ادامه دارد. آنها متهم اند که حملات انتحاری سازمان یافته را بر متروی نیویارک در سال 2009 برنامه گذاری کرده بودند.

کارمندان ادارهء تحقیقات فدرالی امریکا این حملات انتحاری را چند روز قبل از اجرای آن در آستانهء هشتمین سالروز حادثهء 11 سپتامبر در نیویارک و واشینگتن عقیم ساختند.

نجیب الله ځاځی گفته است وی با ادس مدونجانین و زرین احمدزی هر سه به یک کمپ شورشیان در وزیرستان مسافرت کرده، شیوه های استفاده از ماشیندار، راکت انداز، بمب های دستی و تفنگچه را آموخته بودند.

به گفتهء نجیب الله ځاځی یک فعال شبکهء القاعده که از وی بنام "احمد" یاد شده است به آن ها گفته بود که "عملیات استشهادی بار" را بر ایالات متحدهء امریکا انجام دهند.

نجیب الله ځاځی و زرین احمدزی اتهامات وارده بالایشان را در دو محکمهء جداگانه پذیرفته اند.

ادس مدونجانین 27 ساله شهروند امریکا بوده، در بوسنیا متولد شده است. وی بعد از آنکه در سال 2010 دستگیر شد، بر بی گناهیش تاکید می کند.

نجیب الله ځاځی به محکمه گفته است، چگونه تحت تاثیر اظهارات و بیانیه های رهبران اسلامی در مورد حوادث افغانستان قرار گرفته بود.

زرین احمدزی 27 ساله که از افغانستان به امریکا مهاجرت کرده، بروز دوشنبه گفته است بر اساس پلان آن ها حملات انتحاری باید در ساعات بیرو بار در مترو انجام داده می شد تا تلفات جانی و خسارات مالی آن بیشتر باشد.

نجیب الله ځاځی 26 سال دارد و در پاکستان متولد شده است. هرسه تن آن ها با هم تحصیلات شان را در لیسهء فلشنیگ های(Flushing High) کوینز نیویارک به پایان رسانیده اند.
XS
SM
MD
LG