لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۶

روسیه و چین در مورد طیاره امریکایی از ایران معلومات خواستند


روسیه و چین از تهران خواسته اند تا در مورد طیاره بی پیلوت امریکایی به آنها معلومات بدهد. تهران در ماه دسمبر سال گذشته گفته بود که یک طیاره بی پیلوت امریکایی را در قلمرو آن کشور مجبور به نشست نموده است.

آژانس خبری نیمه دولتی فارس از قول احمد کریمپور مشاور وزارت دفاع ایران گفته است که کشورهای زیاد از تهران معلومات در مورد این طیاره را تقاضا کرده اند. اما به گفتهء کریمپور مسکو و پیکینگ بطور جدی از تهران خواسته اند که در مورد این طیاره معلومات مفصل دهد.

مشاور وزارت دفاع ایران در مورد جزییات بیشتر ارایه نکرده که روسیه و چین چگونه این تقاضا را نموده اند.

طیاره بی پیلوت امریکا در ماه جدی سال گذشته از ساحه ناپدید شده و در آن زمان یک قوماندان بلند رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفته بود که کشورش این طیاره را به امریکا مسترد نه می کند.

جنرال حسین سالمی این موضوع را همچنان گفت که داخل شدن این طیاره بی پیلوت امریکایی در حریم فضایی ایران یک تخطی و یک عمل دشمنانه می باشد.

بعداً تیلویزیون ایران تصاویر را نشان داد که نظامیان آن کشور در مورد طیاره بی پیلوت امریکایی بررسی می کنند. به گفتهء آنها این طیاره 225 کیلومتر دور تر از سرحد افغانستان در داخل خاک ایران بدست ایرانی ها افتیده است.

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش می دهد که مقامات نظامی ایالات متحد امریکا قبل از آن گفته بودند که تکنالوژی این طیاره بی پیلوت امریکایی آن قدر ساده نیست که ایرانی ها در مورد آن پی ببرند.
XS
SM
MD
LG