لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۱

به یک عضو کانگرس امریکا اجازه سفر به افغانستان داده نشد


دانا روهرابکر عضو کانگرس امریکا
دانا روهرابکر عضو کانگرس امریکا
دفتر دانا روهرابکر عضو کانگرس امریکا دیروز تایید کرد که رییس جمهور افغانستان حامد کرزی ویرا وادار ساخت سفرش به افغانستان را لغو کند. گفته شده که رییس جمهور افغانستان گفته بود، روهرابکر در افغانستان خیر مقدم نیست.

روهرابکر عضو جمهوریخواه کانگرس امریکا از ایالات کلفرونیا یکی از منتقدین سر سخت رییس جمهور کرزی است، قرار بود شامل یک هیات راهی افغانستان باشد که به روز یکشنبه با جنرال رشید دوستم در افغانستان دیدن کند، ولی رییس جمهور افغانستان گفته بود اگر روهرابکر سوار طیاره که از دوبی راهی افغانستان بود، گردد سفر تمام اعضای این هیات به افغانستان لغو خواهد شد.

قبلاً گزارش های منتشر شده بود که گویا روهرابیکر ویزه افغانستان را نداشت و به همین دلیل در دوبی ماند ولی بر اساس اعلامیه دفتر روهرابکر، رییس جمهور کرزی مانع این سفر شده است.
به گفته دفتر روهرابکر این پیغام رییس جمهوری کرزی توسط هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا به وی رسید و روهرابکر از رفتن به افغانستان خودداری نموده در دوبی پایید.

روهرابکر که رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده گان امریکا در بخش تحقیقات و نظارت میباشد از منتقدین سرسخت فساد در ادارات افغانستان بوده و خواهان تحقیقات جدی در زمینه شده است.

روهرابکر کسی است که در مورد سیستم عدم تمرکز قدرت یا فدرالی در افغانستان با رهبران افغان بحث های چند ماهه داشته و در ماه جنوری امسال با چند تن از رهبران اپوزیسیون افغان به شمول جنرال دوستم، محمد محقق و احمدضیا مسعود در برلین جلسه کرده بود.
XS
SM
MD
LG