لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۴

«ترکیه تعدادی از نیرو هایش را به سرحدات با سوریه اعزام کرد»


ترکیه یک تعدادی از تانک ها، راکت ها و سربازانش را به نزدیکی سرحدات آن کشور با سوریه اعزام کرده است.
این تصمیم یک هفته بعد از آن گرفته شد که سوریه یک طیارهء جت نوع میراژ ترکیه را سقوط داد.
با آنکه تا هنوزاعزام سربازان ترکی به سرحدات آن کشور با سوریه تایید نشده است، اما روزنامه ملت چاپ ترکیه خبر می دهد که حدود 30 وسیلهء زرهدار و راکت ها از ولایت هتای آن کشور که حدود 50 کیلومتر از سرحد فاصله دارد به استقامت سرحدات با سوریه، حرکت کرده اند.
تلویزیون ترکی (تی.آر. تی) ده ها موتر نظامی مملو از سربازان را نشان داده گفته است، این نیرو ها بسوی سوریه در حرکت اند.

بولانت ارینک (Bulent Arinc) معاون صدراعظم ترکیه قبلاً گفته بود که همه باید بدانند که ترکیه می تواند از همهء امکانات به شمول دفاع خودی استفاده کند که حقوق بین الدول آن را اجازه می دهد.
به گفتهء بولانت ارینک به باور ترکیه، این طیاره توسط یک راکت رهبری شده توسط اشعهء لایزر و یا راکتی که حرارت را تعقیب می کند و قادر به هدف گیری طیارات می باشد، در فضای بین المللی بر فرای مدیترانه، مورد هدف قرار داده شده است.
رجب طیب اردوغان (Racep Tayyip Erdogan) صدراعظم ترکیه نیز سقوط طیاره آن کشور را یک حرکت ظالمانه خوانده، گفته است، طیاره مذکور در سواحل مدیترانه در حریم هوایی بین المللی سقوط داده شده است.
رجب طیب اردوغان گفته است:
«ما به رژیم سوریه هوشدار می دهیم که این اشتباه را نکنند که ارادهء ما و ظرفیت ترکیه را بیازمایند.»

صدراعظم ترکیه گفته است بعد از این اردوی آن کشور اشتباهات سوریه را تحمل نخواهد کرد. وی سوریه را متهم ساخت که در این اوخر هلیکوپتر هایش پنج بار وارد حریم فضایی ترکیه شده اند.

براساس گزارش های رسیده در این اوخر نیرو های سوریایی در امتداد سرحدات آن کشور با ترکیه بالای کسانی گلوله باری کرده اند که می خواستند به ترکیه پناهنده شوند. تا اکنون هزاران سوریایی به کشور ترکیه مهاجر شده اند.
XS
SM
MD
LG