لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۱

تفاوت شاه توت با توت های دیگر


شاه توت یکی از میوه های است که بصورت تازه خورده می شود و مانند بعضی توت های دیگر آنرا خشک نمی کنند.

شاه توت میوه آبدار و نسبتاً بزرگتر از دیگر توت های معمولی بوده که دارای مزه ترش، می خوش و شیرین می باشد. همچنان شاه توت سرشار از ویتامین های است که فواید بیشمار دارد.

درخت شاه توت را بومی کشور ایران می دانند. برگ های درخت شاه توت بیضوی قلب نما با حاشیه ای دندانه دار و نوک تیز هستند.

از برگ های شاه توت در پرورش کرم ابریشم استفاده نمی شود چون کرم ها با خوردن آن بیمار شده و تلف می شوند، رنگ میوه شاه توت قهوه ای بنفش می باشد وقتی نهایت به پخته گی می رسد رنگ اش تیره تر می گردد.

در مورد نام میوه شاه توت روایتی هم میان عامه مردم وجود دارد که درخت شاه توت را به علت ممتاز بودن و خوش طعم بودن آن، شاه توت گذاشته اند، و یا هم اینکه از دیگر توت ها متمایز شود، به نام شاه توت شناخته شده است.

شاه توت یگانه میوه ای است که رنگ آن بر لباس و جلد اثر می گذارد اما با مالیدن برگ و غوره میوه شاه توت بر جای که لکه اثر گذار شده از بین برده می شود.

زیورسازی در افغانستان:
صنعت زیورسازی سنتی در افغانستان سابقه طولانی دارد و این صنعت از جمله صنایع دستی بشمار می رود.

گفته می شود در سابق زیورات با ابزار خیلی ابتدایی از قبیل، چکش، سندان، چراغک و پفک و امثال این ها درست می شد که تا امروز هم تا جاجایی از این وسایل استفاده می شود.

انگشتر، گوشواره، پای زیب، کره های دانه نشان و گردن بند های که با نگین های قیمتی مزین می بود و ده ها زیور دیگر، کار دست زرگران ماهر افغان است که نسل به نسل ساخته می شود.


تهیه کننده: مهریه انوری

please wait

No media source currently available

0:00 0:13:44 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG