لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۷

حدود سی هزار تن به شمول افغان های مقیم سوریه به لبنان فرار کرده اند


در حالی که خشونت ها در سوریه اوج می گیرند، حدود سی هزار تن به شمول افغان های مقیم سوریه به لبنان فرار کرده اند.

کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین خبر داد که این افراد در بیش از چهل و هشت ساعت گذشته خانه های شان را ترک کرده اند.

ملیسا فلیمنگ در شهر ژینو به خبرنگاران گفت که مردم از شر جنگ به اردن، ترکیه،عراق و لبنان پناه می برند.

در این حال، گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، دیروز جمعه گفت که در درگیری های روز پنجشنبه در سوریه بیش از سه صد تن به شمول کودکان کشته شدند.

کمشنر ادارهء سازمان ملل متحد در امور مهاجرین انتونیو گویترز گفته است این سازمان در مورد گسترش خشونت ها در سوریه و وضعیت مهاجران این کشور نگران است.

سازمان ملل متحد در این مورد می گوید: صحبت کردن در مورد شمار دقیق بی جا شده گان در سوریه مشکل است، اما تخمین زده می شود که از زمان آغاز خشونت ها در این کشور تا اکنون، حدود یک میلیون تن مهاجر شده باشند.

به گفتهء کمشنری عالی سازمان ملل متحد، هزاران عراقی یک جا با سومالیایی ها و افغان های مقیم دمشق از خانه های شان بی جا شده اند و در حال حاضر در داخل پارک ها و مکتب ها شب و روز شان را سپری می کنند.

بر اساس گزارش، حدود دو هزار بی جاشده در منطقهء یارمان که نزدیک دمشق، مرکز سوریه است، در داخل مکتب ها و پارک ها پناه گزیده اند.

سازمان ملل متحد می گوید تا اکنون به بسیاری از بی جا شده گان پول کرایه خانه و خریداری اشیای ضروری را پرداخته است.

اما اکنون این سازمان با معضل رو به روست زیرا در بسیاری از بانک های دولتی و شخصی پول موجود نیست.

بسیاری از بی جا شده گان در سوریه گفته می شود با مشکلات زیاد رو به رو استند.

به گفتهء کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین، بسیاری از خانواده ها به این اداره از طریق تلیفون گفته اند که با خطر مرگ مواجه استند.
XS
SM
MD
LG