لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۳

درگیری ها در پایتخت و شهر حلب سوریه ادامه دارد


درگیری ها به روز یکشنبه هم در پایتخت و شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه ادامه یافت.

بر اساس گزارش ها، نیرو های وفادار به رژیم رییس جمهور بشار الاسد تلاش دارند، تا مناطقی را که شورشیان در کنترول خود دارند، دوباره تصرف کنند.

درگیری ها در دمشق پایتخت و حلب دومین شهر بزرگ سوریه ادامه دارد.

مخالفین بعضی از مناطق را در هر دو شهر بزرگ در کنترول خود دارند اما یک منبع مخالفین حکومت سوریه تایید می کند که نیرو های حکومتی، منطقه "میزی" را در دمشق تصرف کرده اند.

در شهر حلب نیز درگیری های روز یکشنبه با شدت ادامه داشت و نیرو های حکومتی تلاش کردند تا مناطق تصرف شده را دو باره تحت کنترول خود در آورند.

یک جنگجوی مخالف حکومت در شهر حلب گفت که مبارزه آنها علیه رژیم بشار الاسد ادامه خواهد یافت:

« خدا بخواهد ما برای آزادی حلب پیش می رویم و بعد از آن حرکت ما را به سوی دمشق و قصر ریاست جمهوری ادامه خواهیم داد تا خائن را از آنجا بیرون کنیم. خداوند مهربان است.»

بر اساس گزارش ها، درگیری ها در نزدیک ساختمان مرکزی اداره استخبارات سوریه، در مرکز شهر حلب رخ داده است.

مخالفین رژیم همچنان به روز یکشنبه ادعا کردند که شهر باب السلامه را در نزدیک سرحد ترکیه تصرف کرده اند.

در یک نوار ویدیویی که توسط اداره نظارت از وضعیت حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا نشر شده، مردان مسلح را نشان می دهد که بیرق های سوریه را تا نزدیک سرحد حمل می کنند.

« ما سرحد باب السلامه را پس از آنکه باند های اسد را محاصره کردیم، آزاد ساختیم. آنها پس از تلفات سنگین ساحه را ترک کردند. جائیکه من با برادران جنگجوی خود از اردوی آزاد سوریه ایستاده استم، دروازه دخولی باب السلامه است. این ساختمان ما را از ترکیه جدا می سازد.»

خبرگزاری فرانس پریس به نقل از یک مقام ترکی که نامش گرفته نشده، گزارش می دهد که تصرف باب السلامه توسط مخالفین رژیم بشار الاسد را تایید کرده است.

در این میان، اداره نظارت از وضعیت حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا به روز یکشنبه در یک گزارش تازه گفت: ارقام قربانیان خشونت های سوریه از ماه مارچ پارسال تا اکنون به بیش از نزده هزار تن رسیده است.
XS
SM
MD
LG