لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۱

بارک اوباما بخاطر استفاده از اسلحه کیمیاوی بشارالاسد را هشدار داد


بارک اوباما رییس جمهور امریکا
بارک اوباما رییس جمهور امریکا
رییس جمهور ایالات متحده امریکا بارک اوباما به رییس جمهور سوریه بشار الاسد هشدار داد که مرتکب اشتباه فلاکت بار استفاده از اسلحه کیمیاوی در کشورش نشود.

رییس جمهور امریکا بارک اوباما در جریان مبارزات انتخاباتی خود به سابقه داران جنگ در امریکا در ایالت نیوادا گفت، اگر حکومت سوریه از اسلحه کیمیاوی استفاده نماید، رژیم سوریه و شخص بشار الاسد از سوی جامعه جهانی مسوول شناخته خواهد شد.

« امروز ما به ترتیبی کار می کنیم که مردم سوریه به یک آینده بهتر، آزاد از رژیم اسد، صاحب شوند. با در نظر داشت ذخایر اسلحه کیمیاوی رژیم، ما مکرراً به اسد و اطرافیان او واضح خواهیم ساخت که دنیا متوجه است و اگر آنها اشتباه استفاده از این اسلحه را مرتکب شوند، از سوی جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا مسوول شناخته خواهند شد.»

روز دوشنبه دمشق تهدید کرده بود که در صورت دخالت خارجی به این کشور از اسلحه کیمیاوی خود کار خواهد گرفت.

شورشیان سوریه ادعا می کنند که حکومت سوریه سلاح های کیمیاوی خود را به نزدیکی سرحدات این کشور انتقال داده است.

یک صاحب منصب اردوی آزاد سوریه قاسم سیدین تصدیق نمود که این سلاح ها به میدان های هوایی نزدیک سرحدات سوریه انتقال داده شده اند. این ادعا از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه جهاد مکدیسی گفت که با وجود جنگ داخلی، ذخایز اسلحه کیمیاوی سوریه کاملاً تحت کنترول اردوی این کشور می باشد و از این سلاح به هیچ صورت علیه مردم سوریه استفاده نخواهد شد.

« هر نوع اسلحه کشتار جمعی و هر سلاح دیگر غیر متعارف که سوریه دارد در جریان بحران کنونی هرگز و هرگز بر علیه مردم این کشور استفاده نخواهد شد، بدون در نظرداشت اینکه بحران چگونه تحول می کند و بکجا می رسد.»

سرمنشی سازمان ملل متحد بن کی مون تهدید سوریه را سزاوار مجازات خوانده و از جامعه جهانی خواست که برای جلوگیری از آن آماده اقدامات باشد.

در این میان گروه ناظر حقوق بشر سوریه خبر می دهد که از آغاز مظاهرات ضد رژیم بشار الاسد در سوریه در ماه مارچ سال 2011 تا اکنون، 19 هزار نفر کشته شده اند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه نام 27 نفر و سه شرکت دیگر سوریه را در لست تحریم ها شامل نمود. از زمان آغاز قیام ها در سوریه این 17مین دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه رژیم سوریه می باشد.
XS
SM
MD
LG