لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۷

« وضعیت امنیتی ولایت نیمروز نگران کننده است »


رییس شورای ولایتی نیمروز در رابطه به وضعیت امنیتی این ولایت ابراز نگرانی کرده است.

سه حمله انتحاری پی هم اخیراً در شهر زرنج باعث نگرانی باشنده گان و شورای ولایتی نیمروز نسبت به وضعیت امنیتی این ولایت شده است.

رییس شورای ولایتی نیمروز می گوید که این ولایت با ایران و پاکستان همسرحد بوده و تهدید زیاد از این کشور ها متوجه نیمروز است.

شکیلا حکیمی که با رادیو آزادی صحبت می کرد، تعداد نیرو های پولیس را در نیمروز به منظور تامین امنیت سرحدات اندک خواند.

« زیادتر مشکلات امنیتی دامنگیر مردم در ولایت نیمروز است، چون یک ولایت سرحدی است و با ایران و پاکستان سرحد مشترک دارد. نیرو های پولیس هم به هدف تامین امنیت سرحدات کافی نیستند. انتحاری ها و مواد انفجاری از طریق سرحدات وارد ولایت نیمروز می شوند. »

او تاکید کرد که نهاد های امنیتی باید به هدف بهبود امنیت در ولایت نیمروز اقداماتی را روی دست گیرند.

در همین حال وزارت داخله افغانستان می گوید که این وزارت به دنبال حملات خونین در نیمروز گام های تازه یی را جهت امنیت این ولایت برداشته است.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله در صحبت با رادیو آزادی در این مورد توضیحات بیشتر ارایه کرد.

« در مورد نیرو های ما در ولایت نیمروز تجدید نظر کردیم و این نیرو ها را در ساحات آسیب پذیر تقویت نمودیم. تعدادی از نیرو های خاص به زودی به این ولایت اعزام می شوند. آرزو مندیم که بار دیگر شاهد صلح و امنیت در ولایت نیمروز باشیم. »

شماری از اعضای ولسی جرگه و مقامات امنیتی نیمروز، ایران را به دست داشتن در حملات انتحاری در بیست و ششم ماه رمضان در مرکز ولایت نیمروز متهم کرده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز به تازه گی از بازداشت سه تبعه ایران به اتهام انجام اعمال تخریبی در ولایت نیمروز خبر داد. اما ایران اتهامات وارد شده به این کشور را بی اساس خوانده است.

نیمروز در غرب افغانستان از جمله ولایت های امن به شمار می رفت اما حملات اخیر تروریستی، تشویش های را نزد مردم در نیمروز ایجاد کرده است.

رییس جمهور افغانستان، انتحار کننده ها و آنهایی را که در عقب این حوادث مرگبار در این ولایت قرار دارند غیر مسلمان خطاب کرده است.


ستار فروغ
XS
SM
MD
LG