لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۸

حدود 40 تن از اهالی سرپل در یک دعوت خیرات مسموم شدند


حدود چهل تن از افراد ملکی شب گذشته در یک خیرات در قریه سر بولاق ولسوالی صیاد ولایت سرپل با خوردن گوشت که در غذا استفاده شده بود مسموم شدند.

مسوولان در ولایت سرپل از مسموم شدن چهل تن از اهالی قریه سر بولاق ولسوالی صیاد در حالی خبر دادند که آنها در باره نوعیت دقیق مواد که در مسمومیت این افراد کار گرفته شده و همچنان چه کسی به این کار دست زده است خود داری کردند.

سید جهانگیر آمر امنیت و سرپرست قوماندانی امنیه ولایت سرپل در یک تماس تلیفونی با تایید این موضوع به رادیو آزادی گفت: که این رویداد شب گذشته در قریه سر بولاق مرکز ولسوالی صیاد در یک خیرات رخ داده است.

آقای جهانگیر که در مورد تلفات احتمالی این رویداد چیزی نگفت اما علاوه کرد که تحقیقات در زمینه جریان دارد. در این حال محمد اکرم سر پرست ولسوالی صیاد گفت:
« هرچیزی که است در دیک انداخته شده است. یگ نفر در قریه سر بولاق وفات کرده بود و خانواده مقتول خیرات داشته است. فکر می کنم که در دیگ خیرات چیزی انداختند و چهل تن را مسموم ساختند و مسموم شده ها به شفاخانه انتقال داده شده پس دوباره صحت یاب گردیدند هر کسی که این کارا انجام داده خوب کار نکرده است. »

سرپرست ولسوالی صیاد نگفت که چه کسی این کار را انجان داده است. هرچند تلاش نمودیم تا با داکتر محمد امین آلتین رییس صحت عامه ولایت سرپل در مورد اینکه نوع مواد مسموم کننده چه نوع مواد بوده معلومات بیشتر بدست آوریم متاسفانه موفق نشدیم.

پیش از این نیز رویداد های مسمومیت در ولایت سرپل به وقوع پیوسته بود که در اثر سم پاشی بالای دختران مکاتب چندی پیش در این ولایت صد ها شاگرد مکتب مسموم شده بودند. اما این اولین بار است که ده ها تن از مردان آنهم در یک خیرات مسموم شده و به شفاخانه کشانده شده اند.


گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG