لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۵

در اعتراض به لغو کنسرت شفیق مرید، امروز رسانه های هرات آهنگ های اورا پخش کردند


مرکزحمایت ازخبرنگاران افغانستان درولایت هرات به خاطر لغو کنسرت شفیق مرید درآن ولایت عکس العمل نشان داده، در یک اعلامیه ی ازرسانه های محلی خواسته است تا نشرات امروزشان را به آهنگ های شفیق مرید اختصاص دهند.

این برنامه یک روزبعد از لغو کنسرت شفیق مرید در ولایت هرات مطرح می شود که گفته شده است، شماری ازملاها مانع اجرای این پروگرام هنری درهرات شده اند.

برنامه های رسانه های صوتی و تصویری هرات امروزبا آهنگ های شفیق مرید آوازخوان جوان افغان همراه بود. رسانه های محلی دراین ولایت در واکنش به لغوکنسرت شفیق مرید نشرات خودرا به آهنگ های این هنرمند افغان اختصاص داده اند.

علی اصغریعقوبی مدیرنشرات رادیومحلی مژده، آهنگ های شفیق مرید را درلست نشرات خود جای داده، این حرکت را مبارزه با افراطگرایی دراین ولایت خوانده است.

خلیل احمد امیری مدیرمسوول رادیو محلی فریاد ورییس مرکزحمایت ازخبرنگاران افغانستان می گوید:
«آهنگ های شفیق مرید درشرایط کنونی افغانستان ازاهمیت بالای برخورداراست. این هنرمند پرآوازه ی افغان توانسته است ازطریق آهنگ های خود وحدت ویکپارچگی را میان مردم این کشورتمثیل کند.»

رییس مرکزحمایت ازخبرنگاران گفت، رسانه هادرهرات می خواهند با این حرکت خود نشان دهند تامخالفان این گونه کنسرت ها، بتوانند میان آهنگ های مبتدل و حماسی و میهنی تفکیک را داشته باشند.

شفیق مرید دریک تماس تلفونی به رادیوآزادی گفت، ازاینکه نتوانسته است برای علاقمندان اش درهرات کنسرت اجرا کند ناراحت است.
وی مقامات محلی این ولایت را بزرگترین عامل لغوکنسرت اش درستدیوم ورزشی هرات عنوان کرده ، گفت، آنان نتوانسته اند امنیت این کنسرت را بگیرند.

آقای مرید می گوید، کدام پیام را ازسوی کدام فرد یا گروهی به خاطرعدم اجرای کنسرت اش دریافت نکرده است، اما مقامات محلی دراین ولایت گفته اند، اجرای کنسرت اش بامشکلات زیادی همراه خواهد شد.

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات گفت، مسوولان محلی این ولایت تلاش های بی شماری را به خاطراجرای این کنسرت انجام داده اند، اما مخالفت شماری ازافراد مانع این پروگرام شده است.

آقای نوری نگفته است، چی کسانی به مخالفت اجرای کنسرت شفیق مرید درروزسوم عید درستدیوم ورزشی هرات گردیده اند.

ازسوی دیگرمولوی خداداد صالح رییس شورای علماء درغرب افغانستان به رادیوآزادی گفت، آنان به ارتباط لغو این پروگرام کدام نقش نداشته اند.

این اعترض درحالی ازسوی مردم وجامعه خبرنگاری درهرات مطرح میشود که یک تن ازروحانیون بانفوذ برگزاری چنین کنسرت ها را ترویج فساد خوانده، ازمردم خواسته بود تا جلوی برگزاری آن رابگیرند.

این درحالیست که روزگذشته شماری ازنهادهای جامعه مدنی به رسم اعتراض ازلغوکنسرت شفیق مرید درستدیوم ورزشی هرات جایی که قراربود شفیق مرید روزسوم عید برای علاقمندان آوازش کنسرت اجراکند تجمع کرده، این عمل را محکوم کردند.

سال گذشته فرهاد دریا هنرمند پرآوازهء افغان درستدیوم ورزشی برای علاقمندان اش کنسرت داشت که بعد ازختم آن زمانی که مردم ستدیوم را ترک می کردند، افراد ناشناس موادمنفجره را انفجاردادند که درنتیجهء آن تعدادی زخمی شده اند.


شاهپورصابر گزارشگر رادیو آزادی در ولایت هرات
XS
SM
MD
LG