لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

«در صورت حملهء اسراییل بر ایران، مسوولیت بر دوش امریکا خواهد بود»


حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان
حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان
حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در یک مصاحبه با شبکهء تلویزیونی المیالدین لبنان گفته است، در صورت حملهء اسراییل برایران، حتی اگر نیرو های امریکایی در آن سهیم هم نباشد، ایران بر پایگاه های نظامی امریکا در شرق میانه حمله خواهد کرد.

حسن نصرالله می گوید، پاسخ در مورد همچو حملهء احتمالی توافق شده، جواب ایران تنها بر ضد اسراییل نه، بلکه هدف پایگاه های امریکا در شرق میانه و خیلی هم شدید خواهد بود.

رهبرحزب الله لبنان به شبکهء تلویزیونی المیالدین گفته است، وی این معلومات را از نزد مقامات ایرانی بدست آورده که می گویند، اگر اسراییل بر ایران حمله کند، مسوولیت آن بدوش ایالات متحدهء امریکا خواهد بود.

با درنظر داشت هوشدار های شدید اسراییل در مورد تاسیسات هستوی ایران، آوازه ها در مورد اینکه گویا اسراییل قبل از انتخابات ماه نوامبر در امریکا بر ایران حمله می کند، افزایش یافته است.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل از قدرت های جهان خواسته است تا برای ایران یک خط سرخ را تعیین کرده نشان دهند که در صورت تلاش تهران برای دستیابی به اسلحهء هستوی جلو آن را خواهند گرفت.
آژانس خبری رویترز می نویسد:
اسراییل یگانه کشور دارای اسلحهء اتمی در شرق میانه است. اسراییل برنامهء هستوی ایران را یک تهدید در برابر نفوذ و موجودیت خودش می داند.

ایران می گوید هدف برنامهء هستوی آن کشور دستیابی به انرژی اتمی می باشد.

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان می گوید، در مورد حمله بر ایران در اسراییل اختلافات وجود دارد و به نظر نمی رسد که در چند ماه آینده و یا هم در این زودی ها اسراییل بر ایران حمله کند. وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جهان گفته است:
«این حمله بر قیمت نفت خام در جهان تاثیر داشته و در صورت جنگ تلفات اسراییل خیلی زیاد خواهد بود.»

صدراعظم و وزیر دفاع اسراییل، در صورت یک حمله احتمالی تلفات آن کشور را تا 500 تن تخمین می کنند.

حزب الله لبنان یکی ار حامیان سرسخت رژیم ایران در شرق میانه محسوب می شود و شش سال قبل با اسراییل جنگیده است. در جریان این جنگ 34 روزه 1200 تن در لبنان کشته شدند. اکثریت تلفات لبنانی ها افراد ملکی و از اسراییلی ها، پرسونل نظامی بوده اند.

حسن نصرالله استفاده از اسلحهء کیمیاوی را رد کرده، گفته است حزب الله هرگز از آن استفاده نخواهد کرد.
وی می گوید، حزب الله اسلحهء کیمیاوی ندارد. استفاده این نوع سلاع ممنوعست و ارادهء آن ها، در این مورد قاطع می باشد.
XS
SM
MD
LG