لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۸

مارک گراسمن با رییس جمهور افغانستان ملاقات کرد


مارک گراسمن نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان، بعد از دیدار اخیر اش از اسلام آباد دیروز با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در کابل ملاقات نموده و روی سلسله موضوعات مربوط به دو کشور صحبت های داشت.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه گفته است، در ملاقات دیروز آقای کرزی با مارک گراسمن، مشاور امور امنیت ملی امریکا جنرال داک لوت، قومندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان جنرال جان الن و سفیر امریکا در کابل جان کننگهم نیز، شرکت داشتند.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان، جزییات بیشتر در مورد این ملاقات داده نشده ولی گفته شده است که در این دیدار، آقای گراسمن در مورد صحبت هایش با رهبران پاکستان، روی مساله افغانستان، مبارزه با تروریزم و نقش پاکستان در موضوع مذاکرات صلح با طالبان، به آقای کرزی معلومات داد.

گراسمن قبل از ورود به کابل، در اسلام آباد بود و در آنجا با مقامات ملکی و نظامی آنکشور دیدن کرد. وی در این سفر، برعلاوه ملاقات با پرویز اشفاق کیانی لوی درستیز پاکستان، دیداری با وزیر خارجه آنکشور حنا ربانی کهر داشت.

آژانس خبری فرانسه از قول یک منبع نظامی گفته است، آقای گراسمن، در جریان دیدار با جنرال کیانی، روی راه های برقراری ثبات در افغانستان بحث های داشت.

گراسمن در اسلام آباد این مساله را رد کرد که گویا هدف دیدارش از پاکستان، ترغیب آنکشور است تا عملیات را برضد طالبان در وزیرستان شمالی انجام دهد. گراسمن گفت، این کار حکومت پاکستان است.

نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان بعد از دیدار با حنا ربانی کهر وزیر خارجه پاکستان، در یک اعلامیه مشترک با وی گفت، روی موضوعات مختلف دوجانبه میان دو کشور بحث های داشتند. دو طرف در این اعلامیه، روی تعهدات شان در مورد یک پروسه مصالحه به رهبری افغان ها در افغانستان، تاکید کردند.
XS
SM
MD
LG