لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۳

محل مناسب برای مریضداران در شفاخانه های کابل وجود ندارد


در کنار سایر مشکلات در شفاخانه ها، عدم موجودیت محل مناسب برای بود و باش مریضداران مسالهء دیگری است که مریضان و مریضداران را با مشکلات مواجه ساخته است.

شماری از این مریضداران در صحبت با رادیو آزادی گفتند که آنان مجبور اند جهت سپری کردن شب حتی در پیاده رو های نزدیک شفاخانه بسر ببرند.

شفاخانه های وزیر محمد اکبرخان، ابن سینا، اندراگاندی یا صحت طفل و زایشگاه ملالی از جمله شفاخانه های شهر کابل اند که بخاطر بود و باش مریض داران محل مناسب ندارند.

شماری از مریض داران گفتند که برخی از آنها در هوای سرد بیرون از شفاخانه بیمار نیز شده اند و با سرد شدن هوا این مشکلات افزایش خواهند یافت.

قبل از این در کابل و شماری از ولایات در برخی از شفاخانه ها از برخورد نادرست داکتران و مسوولین شفاخانه ها با مریضان و مریضداران نیز شکایت های وجود داشته اند.

چندی قبل حتی، رییس جمهور کرزی نیز در یکی از بیانیه های رادیویی اش از این مشکل یاد نمود و از مسوولین و کارمندان صحت عامه افغانستان خواست تا با مریضان و مریض داران رویه مناسب نمایند.

در همین حال مسوولین صحت عامه افغانستان تایید می کنند که در برخی از شفاخانه های شهر کابل جایی مناسب برای بود وباش مریضان وجود ندارد.

اما کنشنکا ترکستانی سخنگوی این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت، که ظرف دو ماه آینده این مشکل را مرفوع می سازند.

با آنکه در سال های اخیر رقابت میان شفاخانه های شخصی و دولتی ایجاد شده اما گفته می شود که هنوز هم نحوه تداوی در کشور معیاری نشده است.

برخورد و رویه نامناسب با مریضداران، عدم رسیده گی درست به مریضان، کیفیت پایین ادویه، تشخیص نادرست و برخی مشکلات دیگر سبب شده تا مردم مریضان شان را جهت معالجه به کشور های خارج خصوصاً به پاکستان و هند ببرند.


سحرلیوال
XS
SM
MD
LG