لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

مارک گراسمن از وظیفه اش کنار می رود


نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان از وظیفه اش کنار می رود. مارک گراسمن در ماه دسامبر سال 2010 میلادی بعد از مرگ ریچارد هولبروک نماینده قبلی امریکا برای افغانستان و پاکستان این وظیفه را به عهده گرفت.

لورا لوکاس (Laura Lucas) سخنگوی گراسمن بروز سه شنبه به آژانس خبری فرانس پرس گفت، گراسمن با موافقه وزیر خارجه امریکا از کار کنار می رود و به زندگی شخصی خود بر می گردد. لوکاس گفت، خانم هیلاری کلنتن از خدمات دپلوماتیک و توجه جدی جهانی گراسمن برای ایجاد یک شبکه منطقوی و بین المللی حمایت برای افغانستان بعد از سال 2014 میلادی ابراز قدردانی و تشکر نمود.

خانم کلنتن گفت، کار و تلاش های گراسمن همچنان کمک نمود شرایط برای روند صلح افغانستان آغاز گردد تا افغانها بتوانند با هم گفتگوهای صلح را برای ختم جنگ 10 ساله درین کشور دنبال نمایند.

بنوشته آژانس خبری فرانس پرس، گراسمن 61 سال عمر دارد و در مدت تقریباً دو سال ماموریت بصورت خستگی ناپذیر در منطقه سفر کرد و هم در پشت پرده تلاش های به عمل آورد که باعث شد مسیر تدارکاتی نیروهای ناتو مستقر در افغانستان در اوایل سالجاری از راه پاکستان دوباره بازگردد.

مسیر تدارکاتی نیروهای ناتو بعد از کشته شدن 24 عسکر پاکستانی توسط حمله هوایی نیروهای ناتو مسدود گردیده بود.

قرار است که گراسمن در ماه آینده از کار کنار برود و دیوید پرس (Davis Pearce) فعلاً معاون گراسمن بحیث سرپرست نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان وظیفه او را بعهده بگیرد.

گراسمن از سال 1977 تا 1979 در سفارت امریکا در پاکستان و از سال 2001 تا 2005 میلادی بحیث معاون وزارت خارجه امریکا در امور سیاسی خدمت کرده است.
XS
SM
MD
LG